hirdetés
hirdetés

GfK - bezárkózó ezüstgeneráció

2007-10-01
Az ezüstgeneráció ma Magyarországon bezárkózik és nosztalgiázik - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézetnek az ötvenéves, illetve az annál idősebb korosztály körében végzett felméréséből. A kutatás szerint az ezüstgeneráció félelmei főként anyagi eredetűek.
A kor előrehaladtával az emberek egyre kevésbé folytatnak aktív életvitelt - állapítja meg a felmérés, ugyanis az ötven év felettiek körében egyelőre nő az otthonülők, illetve az elszigeteltek - amely 44 százalék - aránya.

„A bezárkózás mellett e korcsoport érdeklődése egyre inkább a régi időkre való emlékezés felé fordul” - mondta el Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója. Ezek alapján pedig az otthoni környezetbe illő tevékenységekre, így főként a tévénézésre fordított idő a korral együtt növekszik. A tévéfüggő férfiak és háziasszonyok aránya az 50 évesnél idősebbek körében 30 százalékot képvisel, a 65 évnél idősebbek között viszont már 41 százalékot. Szabadidejét az idős generáció tagjainak többsége, ugyanakkor szereti ház körüli munkával tölteni: még a 75 év felettiek harmada is végez ilyen tevékenységet.

A GfK Hungária szerint a népességi jövőképet - a hipotézisek alapján - a további létszámcsökkenés és az öregedés, az idős korcsoportok súlyának megnövekedése jellemzi. Magyarországon jelenleg minden ötödik, 2021-ben pedig már minden negyedik lakos lesz 60 éves vagy idősebb, ugyanakkor a születéskor várható élettartam nő: a férfiaknál 73,6 év, a nőknél 80,5 év várható.

A feltevések szerint az idősek aktívabbak lesznek, hiszen a mai negyvenesek már e-maileznek és mobiltelefonálnak, vagyis a nyugdíjas időszak már nem „pihenő” nyugdíj lesz, hanem a fogyasztói társadalom aktív tagjaivá válnak. A GfK szerint a megélt gazdasági, társadalmi és politikai változások nyomán átalakulóban van az érintett az ezüstgeneráció életszemléle, életstílusa, fogyasztói szokása.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés