hirdetés
hirdetés

GfK - patikamérlegen az OTC-piac

2006-11-21
A GfK Hungária felméréséből kiindulva nem kell túlzottan aggódniuk a gyógyszertáraknak amiatt, hogy januártól kiterjesztik a nem vényköteles termékek értékesítési helyét, ugyanis a jelenleg több helyen kapható vitaminkészítményeket is leginkább a gyógyszertárakban veszik meg a fogyasztók.
A GfK Consumer Tracking kutatási adatai szerint 2006 első félévében az előző év 57 százalékához képest viszonyítva tíz százalékkal csökkent a nem vényköteles (OTC) szerek vásárlói köre, ám ezzel szemben emelkedett a forgalmazott bevétel. Az OTC-termékek többsége jelenleg kizárólag gyógyszertárakban vásárolható meg, kivételt képeznek ez alól a különböző vitaminkészítmények, amelyeket például áruházak, vagy drogériák is értékesítenek.
Mint ismertes: jövőre a benzinkutak és a hipermarketek is árusíthatnak néhány OTC-terméket - például láz- és fájdalomcsillapítókat. A GfK Hungária felméréséből kiindulva viszont nem kell túlzottan aggódniuk emiatt a gyógyszertáraknak, mert a vitaminkészítményeket is leggyakrabban a gyógyszertárakban veszik meg a fogyasztók.
A felmérés szerint a fogyasztók körében az év első hat hónapjában a vitaminok voltak a legnépszerűbbek (53 százalék), ebből 18 százalékkal részesedtek a megfázás elleni szerek és 29 százalékkal a fájdalomcsillapító szerek.
A GfK adataiból kiderül: a budapesti háztartások a kis településen élőkhöz képest többet költenek OTC termékekre.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés