hirdetés
hirdetés
Nőnap az Arieltől

Gigamelltartó, óriásrúzs és gőzvasaló a Gödörnél

2010-03-08
Óriási melltartón lehet megpihenni a Gödörnél, de monumentális rúzs, gőzölős vasaló és szempillaspirál is várja az Erzsébet térre érkezőket – mindez a Saatchi & Saatchi nőnapi ötlete az Arielnek. A public art kulisszatitkai itt.

Az Ariel reklámkampányának a része az a public art kiállítás, amit a Saatchi & Saatchi a Procter & Gamble megbízásából éppen március 8-ra, a nőnapra időzített. A budapesti Erzsébet téren egy hónapig óriási szobrokat lehet látni, méghozzá olyan tárgyakat, amik a nők számára nélkülözhetetlenek. Az alkotásokat Ágh Márton tervezte.

Az Ariel kampánya kronológiailag végigköveti az évszázad legfontosabb női innovációit, mint például a porszívót, a szempillaspirált, a melltartót, a mosógépet, és a felsorolás utolsó állomásaként illeszti be a megrendelő termékét, az Ariel mosógél kapszulát, melyet a „2010-es év legújabb innovációjaként” kommunikálnak.
 


A kiállítási tárgyak három Budapest környéki hangárban készültek. Minden tárgyat valósághűen jelenítettek meg, sőt a Gödörnél kiállított hatméteres vasaló még gőzpárát is produkál, de a hajszárító fűtőszála is pirosan izzik. Az előkészületekben részt vett Halasi Rita kurátor is, a kivitelezésért pedig a Future Films felelt.

A kampánynak nemcsak köztéri része van, hanem pr-rel is erősítettek: a magazinokban cikksorozat jelent meg „nők és az innováció” témakörben, valamint készült egy vírusvideó Létay Dóra színésznő főszereplésével. A videók középpontjában az a kísérlet áll, hogy mihez kezdene egy nő a modern lét kellékei nélkül.

Nem ez volt az első látványos kampánya a Saatchinak, egy évvel ezelőtt szintén a Procter & Gamble-nek készített egy korpásodás elleni köztéri installációt, szintén a Gödörnél, de ekkor nem szobrokkal kampányoltak, hanem falevelekkel, amiket "visszaragasztottak" a fákra.

Lonkay Attila kreatívigazgató szerint ezek a rendhagyó kampányok "nem tudnak nem elterjedtek lenni, hiszen azzal, hogy a televízió nézettségek visszaesnek, jól láthatóan teljes célcsoportok hullanak ki. Az ügynökségeknek tudniuk kell változni. A hirdetők egyre inkább olyan pontokat keresnek, ahol az üzenetüket a fogyasztók bevonásával tudják átadni."

 











 

 

Hatala Noémi

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés