hirdetés
hirdetés
hirdetés

ÉLŐ TUDÓSÍTÁS A GOLDEN DRUM-RÓL

Golden Drum - megszemélyesített brandek

Az Apple és a Microsoft kampányait hasonlította össze előadásában Zoran Savin, a Senca.net ügyvezetője a portorozsi Golden Drumon megrendezett kétnapos médiakonferencián. Tudósításunkban megnézheti a két vállalat szpotjait, de a beszámolóból az is kiderül, hogy a reklámverseny sajtószobájában minden egyes Mac-en kivétel nélkül windows XP fut.
hirdetés

Zoran Savin, a Senca.net ügyvezetője, és nem mellesleg az Internet Advertising Bureau európai alelnöke arról tartott előadást, hogy a közösségi hálózatokon hogyan kell a márkáknak személyiséget építenie, annak érdekében, hogy jobban el tudják adni magukat.

Bár az előadásra sajnos csak késve értem be, így le is maradtam arról, hogy a felvetett téma hogyan kapcsolódik a létező közösségi hálózatokhoz, konkrét példák nem hangzottak el se a Facebook, se a Myspace vagy a Bebo esetében. Azt, hogy az Iwiw-et hozza fel példának - ahol sokáig megoldás sem volt arra, hogy cégek saját, a természetes személyektől eltérő profilt hozhassanak létre - pedig nem is vártam. Ami viszont maradt, az Apple és a Microsoft “I’m a Mac - I’m a PC” kampányainak összehasonlítása. Ez utóbbi engem jobban is érdekelt, mint a közösségi hálózatokon való nyomulás, így viszont nem értem, miért ezt a címet adták a prezentációnak.

Az Apple 2006-ban kezdte el “get a mac” kampányát, amelyet a TBWA készít és amelyben két figura vicces párbeszédeit láthatjuk: a mac-et egy laza, tornacipős-farmergatyás srác személyesíti meg, akit soha nem sikerül zavarba hozni, mert mindig tudja, hogy mi a jó megoldás. Társa pedig, a barna öltönyös, szemüveges fiatalember, akin a poénok csattannak, és aki mindig a rövidebbet húzza.



A két karaktert egyébként az amerikai fiatalok által jól ismert színész Justin Long (Mac) és a még nagyobb népszerűségnek örvendő humorista, aki a Comedy Central Daily Show-jának állandó fellépője, John Hodgman alakítja.

Zoran Savin szerint a kampány koncepciója nemcsak azért volt sikeres, mert saját márkájának megszemélyesítését sikerült jól felépítenie az Apple-nek, hanem azért is, mert a versenytárs imázsát is meghatározták ezzel.

A szlovén előadó szerint nem véletlen, hogy a Crispin, Porter & Boguski által készített viszontválasz, amivel csaknem két évet várt a Microsoft, nem is tudott kitörni ebből a körből.
 


Savin véleménye szerint bár a Microsoft reklámja nem rossz, de mivel a koncepció csak arra jó, hogy a versenytárs kampányát semlegesítse, ezért nem az igazi fegyver a Mac kampánnyal szemben, amiről többen is megírták már, hogy kezd kifulladni.

Arról, hogy a két vicces figura versengése hogyan csapódik le a felhasználók szintjén, legyen elég csak annyi, hogy a Microsoft kampány indulása után nem sokkal kiderült, az ‘I’m a PC too’ szpot egyes részeit is Mac-en készítették, és ami talán még a Mac felhasználóknak is szokatlan, itt a portorozi szállodában kiállított több tucat meseszép Mac-en kivétel nélkül windows XP fut.
 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
vicces, hogy macen fut az xp, de szerintem ennek egyszerű az oka, a k-európai újságírók többsége nem mac-en szocializálódik és nem tudják kezelni az alkalmazásait.
Így meg láthatják, hogy "jé a szép mac-en még windows is fut" :)
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés