hirdetés
hirdetés

Google - néha még ő is hirdet

2008-06-03
Outdoor reklámokon népszerűsíti az idáig alig-alig hirdető Google, Maps nevű térképszolgáltatását az USA nagyvárosaiban – jelenti az Advertising Age. Elemzők szerint a határ átlépése nem véletlen: a térképekre épülő lokális és mobilos keresésekből sokan – nem csak a Google – nagy pénzt remélnek.
Google hirdetések jelentek meg chicagói elővárosi vonatokon, San Francisco-i és környékbeli buszokon és villamosokon és az internetes cég utcai promóciókat is elindított. Mindez nehezen fér bele a Google-ről alkotott képbe, miután a márka alig öt év alatt majdnem nulla hirdetéssel a világ legismertebb és legértékesebb márkái közé nőtte ki magát. Most sem véletlen, hogy megteszi, írja a reklámokra - az egyébként a konkurens Yahoo által működtetett – Flickr képkeresőn rábukkant Advertising Age: a hirdetett Google Maps térképszolgáltatás a lokális és a mobilos keresésekhez is kulcsfontosságú alap.

John Battelle, a Federated Media bloggere szerint a hirdetések ténye már csak azért is ironikus, mert a Google marketingért felelős elnökhelyettese, David Lawee nemrég azt nyilatkozta: a cég rengeteg direkt marketing-aktivitást csinál, de klasszikus márkahirdetéseket nem. Az Advertising Age azt is hozzáteszi, hogy az outdoor felület jószerivel az egyetlen, amelyben a Google még nem érdekelt, miután online reklámhelyek, valamint a tévés és rádiós reklámidő értékesítésébe is beszállt.

„A Google eleinte azért volt sikeres, mert a keresője egyértelműen jobban működött másokénál, és az emberek maguktól ajánlották ismerőseiknek” – mondta a lapnak Nigel Hollis, azon Millward Brown vezető elemzője is, amely nemrégiben a világ legértékesebb márkájának nevezte a Google-t. „Most viszont, hogy bővítették a portfóliójukat, egy rakás olyan termékük van, amiről egy csomóan még nem is hallottak.”

Noha a Google Maps Egyesült Államokbeli látogató-aránya 307 százalékkal nőtt egyetlen év alatt, a piacot még mindig az AOL tulajdonában levő MapQuest vezeti. A MapQuest és a Microsoft Live térképszolgáltatása ráadásul jóval több szponzorált találatot is tartalmaz környékbeli üzletekre. Az Advertising Age szerint azonban így is a Maps a Google legsikeresebb termékbevezetése, amelyet most a köztéri hirdetéseken is propagált tömegközlekedési utazástervezőkkel és jegyinformációkkal próbálnak megkülönböztetni a vetélytársaktól.
hirdetés
hirdetés