hirdetés
hirdetés
hirdetés

Google, Microsoft, Yahoo - szerencsejáték miatt büntették

Illegális online szerencsejáték reklámozásért büntették meg a Google-t, a Microsoftot és a Yahoo-t – írja az Sg.hu. A három informatikai óriásvállalatnak összesen 31,5 millió dollár bírságot kell fizetnie, valamint leállítják a sportfogadást és más online szerencsejátékot népszerűsítő hirdetéseket.
hirdetés
Az amerikai Adóhivatal (IRS) és a Szövetségi Nyomozó Hivatal (FBI) 2000 óta vizsgálja a Google, a Microsoft és a Yahoo illegális szerencsejáték hirdetéseit, a büntetésről pedig másfél éven keresztül tárgyaltak a cégekkel. A pénzbírság kifizetése mellett a vállalatok nem jelentetnek meg sportfogadást és más online szerencsejátékot népszerűsítő hirdetéseket.

A 31,5 millió dollár legnagyobb részét - 21 millió dollárt - a Microsfot fizeti, ebből 4,5 millió a bírság, 7,5 milliót pedig egy gyermekalapítvány számlájára utalnak át, a maradék kilencmillióból pedig közérdekű reklámkampányt szerveznek. A 2008-ban induló hároméves kampány célja az internetezők - különösen a fiatal felhasználók - felvilágosítása arról, hogy az online szerencsejáték illegális.

A Microsoft négy éve nem hirdet olyan weboldalakat, amelyeken tiltott szerencsejáték folyik és a Yahoo sem fogad be hasonló hirdetéseket, az utóbbi vállalkozás egyébként 7,5 millió dollárt fizet, ebből hárommillió a büntetés, 4,5 millióból pedig ugyancsak három éven át tartó kampány indul az internetes szerencsejáték ellen.

A Google hárommillió dollárt fizet ki. A cég 2004 áprilisában önként, saját elhatározásból állította le a kifogásolt hirdetéseket, amelyekből nyilatkozatuk szerint a reklámbevételüknek csak a töredéke származott.

Amerikában egy 60-as évekbeli jogszabály tiltotta a telefonos fogadásszervezést, ennek a hatályát később kiterjesztették az internetre, majd tavaly októberben egy új törvényt írtak az online szerencsejátékot tiltásáról. A legtöbb nagy cég - például a brit Sportingbet, a világ legnagyobb internetes fogadóirodája - ezután kivonult az amerikai piacról.
(forrás: SG.hu)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés