hirdetés
hirdetés

GVH - áruházakat büntetett

2007-11-05
Kiskereskedelmi láncokat büntetett meg 80 millió forint értékben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A vizsgálat szerint az Auchan, a Cora és a Metro akciós újságjaival tévesztette a fogyasztókat.
A három kiskereskedelmi láncot azért büntette meg a GVH, mert a kiadványaikban hirdetett termékeket az áruházakban vagy egyáltalán nem, vagy pedig nem a feltüntetett áron lehetett megvásárolni.

A megbírságolt áruházak közül a Metrónak 35 millió forintot fizetnie, ugyanis tavaly decemberben megjelentetett reklámújságjában, szórólapjain és internetes oldalán olyan termékeket hirdetett, melyek vagy nem voltak kaphatóak egyes áruházaiban, vagy nem állt belőlük rendelkezésre kellő nagyságú készlet. A Metro emellett akciósként hirdetett olyan árukat is, amelyeket nem is kínált olcsóbban: vagy a korábbi árával azonos összegért, vagy még magasabb áron értékesítette.

Az Auchan Magyarország tavaly novemberben és decemberben, valamint idén januárban terjesztett olyan akciós újságokat, amelyekben egyes áruházakban nem, vagy csak kis készletben kapható termékeket hirdetett. Az Auchannak ezért 30 millió forint bírságot kell fizetnie.

Az áruházláncok közül a Cora kapta a legalacsonyabb büntetést. Az áruházakat működtető Magyar Hipermarketre 15 millió forint büntetést szabott ki a GVH: a Cora januári és februári akciós újságjaiban meghirdetett egyes termékek ugyanis szintén nem voltak kaphatóak, vagy csak irreálisan alacsony indulókészlettel.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés