hirdetés
hirdetés

GVH - csillagokat látott

2007-06-08
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a Wizz Air tavalyi és tavalyelőtti reklámjaiban is a valósnál alacsonyabb árakat tüntetett fel, megtévesztve ezzel a vásárlókat. A GVH ezért 20 millió forintos bírságot szabott ki a diszkont légitársaságra. A Wizz Air-t a jól ismert „csillagozós” módszer miatt büntette meg a versenyhivatal.
A Sky Europe, a Malév és a SmartWings után a Wizz Air immár a negyedik, fogyasztók megtévesztése miatt elmarasztalt légitársaság, de a kör tovább bővülhet, mivel a GVH piactisztítási célból folytat vizsgálatsorozatot a légitársaságok körében.

A Wizz Air-t a jól ismert „csillagozós” módszer miatt büntette meg a GVH: a légitársaság csillaggal jelölte meg a kedvezményes árakat, és a csillaghoz apró betűs részben közölte a további fizetnivalókat. A versenyhivatal szerint azonban nem minden reklámhordozó alkalmas arra, hogy a fogyasztóhoz a csillaggal jelölt kiegészítő információt eljuttassa - mint például az óriásplakátok, amelyek esetében csak néhány másodpercig lehet koncentrálni az üzenetre.

A Wizz Air mégis a 2005. év során hat, a 2006. év során pedig öt ebbe a kategóriába tartozó reklámüzenetet helyezett el óriásplakátokon, amelyeken az árhoz kapcsolt kiegészítő információk (nevezetesen az, hogy az ár "egy útra, adók és illetékek nélkül" értendő) csillagozott formában szerepeltek.

A Wizz Air megtévesztő kampánya citylight plakátokon és bannereken is futott.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés