hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sárgalap

GVH - elmarasztalt telekomcégek

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két telekommunikációs céget is elmarasztalt: a UPC-ra tízmillió forintos bírságot szabott ki a hivatal, a T-Kábelnél viszont jogsértés megállapítása nélkül zárult le a vizsgálat. Ugyanakkor mindkét cég vállalta: a jövőben körültekintőbben tájékoztatja a fogyasztókat.
hirdetés
A GVH szerint a UPC Magyarország 2006-ban és 2007-ben közzétett, szélessávú internetszolgáltatást hirdető reklámjaival tájékoztatta félre az előfizetőket. A távközlési társaság egyfelől a hirdetéseiben ígértnél kisebb letöltési sebességet biztosított az internet előfizetőknek. Másfelől nem megfelelően tájékoztatta ügyfeleit arról, hogy a meghirdetett áron csak hűségnyilatkozat aláírásával lehet szerződést kötni. A UPC-t ezért a GVH tízmillió forintos bírsággal sújtotta.

A vállalat esetében súlyosbító körülménynek minősült, hogy a UPC korábban már két alkalommal kapott elmarasztalást a fogyasztók megtévesztése miatt, az viszont enyhítő körülmény volt, hogy az eljárás alatt a UPC igyekezett kárpótolni a hibabejelentéssel hozzá forduló fogyasztókat, és változtatott a hűségnyilatkozattal kapcsolatos kommunikációs gyakorlatán.

A távközlési társaság ezen túlmenően a fogyasztói tudatosság erősítése érdekében kommunikációs vállalásokat is tett, miszerint „kisokost” jelentet meg, amelyet weboldalán, saját magazinjában és terméktájékoztatóiban tesz elérhetővé. A kiadvány a gyerekek és idősek számára ad tájékoztatást az internet biztonságos használatáról. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) együtt bonyolított Netrekész program keretében szeptemberben pedig a UPC is tájékoztatja majd a fogyasztókat.

A T-Kábel ellen szintén a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása miatt indított eljárást a GVH. A társaság digitális televíziós szolgáltatást ígért ügyfeleinek, ám az ennek vételére szolgáló set top boksz-ot nem lehetett csatlakoztatni a digitális televíziókészülékekhez. Az eljárás során a T-Kábel vállalta, hogy lehetővé teszi a használható set top boksz-ok megvásárlását, így a GVH végül jogsértés megállapítása nélkül zárta le az ügyet.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés