hirdetés
hirdetés

GVH - gyógyvízhiány

2007-07-16
Gyógyvizes szolgáltatással hirdette az Arany Alkony Paskál Idősek Otthonát az Aranykor Szociális Kht. és a Medicatus-SPC Beruházó és Szolgáltató. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a reklámok jogsértőek, mert csak három gyógyvizes kádfürdő áll az idősek rendelkezésére.
A két vállalkozás az idősek otthona népszerűsítésére 2004 és 2006 között több olyan hirdetést tett közzé, amelyek kedvező áron emelt szintű körülményeket, szolgáltatásokat ígért a nyugdíjas érdeklődőknek. A szórólapok és a televíziós reklámok arról tájékoztattak, hogy az idősek otthonában gyógyvíz is van, illusztrációként pedig úszómedencét tüntettek fel.

A GVH vizsgálata megállapította, hogy csak három egyszemélyes gyógyvizes kádfürdő van, a medence és a pezsgőfürdő továbbra is kezelt csapvizes, vagyis a reklámok megtévesztőek, hiszen úgy tűnik, mintha a medencében is gyógyvíz lenne.

A GVH jogsértést állapított meg, de bírságot nem szabott ki, mert a fogyasztók utólag tájékozódhattak az Arany Alkony Paskál idősek otthona adottságairól. A jogsértő magatartásnak az intézményi férőhelyek száma miatt kis piaci hatása volt. Emellett enyhítő körülmény volt az is, hogy mindkét cég elismerte a megtévesztő hirdetést és még a versenyhivatal döntése előtt kijavították a reklámokat.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés