hirdetés
hirdetés

GVH - hiányos OTP-reklám

2005-12-09
Több fontos részletet is elhallgatott egyik tavasszal futott személyi kölcsön kampányában az OTP Bank, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint ezzel megtévesztette a fogyasztókat.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa tízmillió forintos bírságot szabott ki az OTP Bankra, mert személyi kölcsön hirdetéseivel megtévesztette a fogyasztókat. Az OTP a pénzügyi szolgáltatók hitelkihelyezés érdekében folytatott versenyében úgy döntött, hogy április 15. és május 15. között kedvezményes személyi kölcsön szolgáltatást nyújt, amelyet széles körű sajtó és rádióreklámozással népszerűsített. Ennek keretében kilenc országos terjesztésű napi- illetve hetilapban, továbbá tizenöt országos és regionális sugárzású rádióadóban reklámozta termékét.

A kampány megsértette a reklámtörvény és a a versenytörvény egyes rendelkezéseit. A Versenytanács szerint a reklámkampány megtévesztette a fogyasztókat, hiszen a kommunikáció sem elemeiben, sem összességében nem tartalmazta a megalapozott termékválasztásához szükséges piaci ismeretet. A rádióreklám nem szólt például arról, hogy a svájci frank alapú kölcsönről és törlesztő-részletről van szó, viszont közölte a lakossági folyószámlára való folyósítás feltételét, ami azonban azt a hamis látszatot keltette, hogy az akció időtartama alatt a forint vagy az euró alapú kölcsönfelvétel esetén a feltételek azonosak svájci frank alapú kölcsönével.

 

hirdetés
hirdetés