hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sárgalap

GVH - megbüntette a Telekomot

A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) a fogyasztók megtévesztése miatt 75 millió forintra büntette meg a Magyar Telekomot (MT). A hivatal azt kifogásolta, hogy az MT több reklámjában nem adott megfelelő tájékoztatást az ADSL-csomagok lényeges tulajdonságairól.
hirdetés
A GVH a társaság 2006 végén illetve a tavalyi év első felében közzétett, internetes szolgáltatásairól szóló reklámjait vizsgálta. A Telekom a honlapján és szórólapokon arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy egyes ADSL-csomagokkal milyen maximális letöltési sebesség - a T-DSL Profi Grátisz, a T-DSL 4000 és a T-DSL Profi Grátisz Partner díjcsomagokkal akár 4 megabit/ másodperces, a T-DSL Profi Ritmus és a T-DSL 8000 díjcsomagokkal pedig akár 8 megabit/másodperces – érhető el.

A versenyhivatal azt állapította meg, hogy a tavaly márciusi sávszélesség-bővítés után az egyes hirdetett csomagoknál nem volt olyan fogyasztó, aki a hirdetett maximális sávszélesség-értéken tudta igénybe venni a szolgáltatást. A GVH szerint az MT tájékoztatásában használt „akár” és „maximális” kifejezések ugyanis elméleti lehetőségre utalnak, de a reklámoknak reális lehetőséget kell közzétenni.

A versenyhivatal azt is kifogásolta, hogy a Telekom nem közölte a fogyasztókkal, hogy a szolgáltatás csak meghatározott időre szóló hűségnyilatkozattal érhető el a hirdetésben  feltüntetett áron.

A GVH a vizsgálat után 75 millió forint bírság megfizetésére kötelezte az MT-t.

Szintén a vállalathoz kapcsolódó hír, hogy az MT nem folytathatja a versenyt a Telekom Slovenije privatizációs pályázatán. A Napi Gazdaság szerint a távközlési cég azért esett ki az állami tulajdonú vállalat megvásárlásáért folyó versenyből, mert az ajánlata nem volt elég magas.
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés