hirdetés
hirdetés
hirdetés

György Péter

hirdetés

György Péter <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
György Péter (Illusztráció: Kovács Lehel)
ELTE Médiatanszék, Origo, Nemzeti Audiovizuális Archívum (NAVA), Mindentudás Egyeteme, BME Médiaoktatási Központ (MOKK), Kitchen Budapest. (Utóbbit 2007-ben alapították, a Magyar Telekom által pénzelt ötletlaborból indult az azóta San Franciscóba költözött Prezi.com.) Ezeket a kezdeményezéseket mind György Péter és a körülötte lévő fiatalabb bölcsész-közgazdász-informatikus kör hozta létre, nagyobb részt a Matáv (később Magyar Telekom) pénzéből. Ahogy ő is elismeri, ha valamiben György Péter zseniális, az mások pénzének elköltése.

A Telekommal való kapcsolata egy előadáshoz kötődik, amelyet mérnököknek tartott valamikor a 90-es évek elején a digitális kultúráról, és ami után Tölösi Péter, a Matáv akkori egyik vezetője felkérte, írjon online stratégiát a cég számára.

György Péter érdeme, hogy a mostani, nagyjából negyvenes, online területen dolgozó generációnak soha vissza nem térő lehetőséget adott, amely hatással volt az online újságírásnak a rendszerváltás előtti időkből megörökölt nyomtatott sajtótól független létrejöttére. Gyengesége, hogy nem építkező típus, inkább olyan, aki kitalál dolgokat, aztán vagy továbblép, vagy a létrehozott dolgok lépnek tovább rajta.

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan hozzunk létre mások pénzéből és kreativitással időtálló dolgokat, amit aztán más valakik visznek tovább.

Politikai tanácsadói kitérőjére nem büszke. Amikor Fodor Gábor kulturális miniszter tanácsadója volt, nehéz helyzetbe került, bár állítása szerint nem ártott senkinek, de a jellemét, nagyképűségét nem szerette. „Az önreflexió nem jellemzett azokban a hónapokban” – emlékszik vissza. Az egyetem az élete, az, hogy sok jó embert sikerült jó helyekre elhelyezni, az számára fontos, és jó érzéssel tölti el. A Kreatív jelenlegi és volt szerkesztői közül is sokan vannak, akik tanítványának mondhatják magukat.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés