hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ha termék lennél, mi lenne a szlogened?

A Mito két kreatívigazgatója idén is elindítja az ingyenes Intrót: a tanfolyamot, ahol 10 hétvége alatt, tavasz végére meg lehet tanulni, hogyan juthatsz be a reklámszakmába szövegíróként.

hirdetés

„Jellemző, hogy nem tudsz mivel bekopogtatni egy ügynökséghez, ha nem ebben a szakmában dolgozol, de szeretnél” – vázolja az Intrót életre hívó alapproblémát Pőcze Balázs, a Mito kreatívigazgatója. „Az önéletrajzod mond rólad valamit, de azt ki mondja meg rólad, hogy ebben tehetséges lennél-e? Sokan félreértelmezik a szövegírást, és ilyenkor küldenek egy novellát vagy egy újságcikket. Ezekből elég nehéz egy ügynökségi hr-esnek vagy egy kreatívigazgatónak visszafejtenie, hogy valaki tud-e koncepcióban gondolkozni. Ez a rész szokott hiányozni, és őszintén szólva ehhez nem kell egy egyetem. Az kell, hogy érts valamihez, és az alapokat megtanuld, ami 10 hétvége alatt simán elsajátítható. Onnantól már elő tudod adni azt, ami benned van úgy, hogy értsék a túloldalon.”

„Vagy azt kérik, hogy mutasd a portfóliódat, ami kezdőként neked nem lesz, vagy adnak egy próbamunkát, amiről nem fogod tudni, egyáltalán hogyan állj neki – írd le az ötleteidet egy Word doksiba?” – közelíti meg ugyanezt a reklámszakmába vágyó fiatalok irányából Marosi Gergő, aki szintén a Mito kreatívigazgatója és az Intro másik alapítója.

„Az is döntő, hogy valaki megtanulja-e a Hogyan prezentálom az ötleteimet? tudományát” – folytatja Pőcze Balázs. „Volt, aki nálunk kezdte a pályáját, életében nem járt előtte ügynökségnél, de az ügynökségeket már megjárt jelölteknél is koherensebb, szebb prezentációt rakott össze. Neki szerencséje volt, pontosabban szerencsés, hogy ilyen ügyes ebben, de a többség azért nincs így ezzel.”

A felük elhelyezkedett

A képzés februárban indul, májusig tart, és hétvégi délutánokon zajlik, úgyhogy nem kell elkéredzkedni arról a munkahelyről, amit az ember ott akar hagyni az Intro után. A 10 alkalom alatt legalább ugyanannyi vendégelőadó csatlakozik, más ügynökségek szakembereitől kezdve az elmúlt évben olyan ügyfelek márkafőnökeiig, mint a Red Bull vagy a Vodafone. És ingyenes, cserébe csak nyolc hely van és felvételizni kell.

Ez lesz a negyedik év, az eddigi 3x8 ember fele került be az Intro után ügynökségekhez. „Mindenki úgy fogja fel, hogy tanul valamit, ami tök érdekes, és aztán a többi majd kiderül. Mondjuk az egyetemek sem ígérnek semmit, de mi tényleg nyolcszor hangsúlyozzuk, hogy ez nem garantált állást jelent” – mondja Balázs. Persze mostanra már gyakran írnak rájuk más ügynökségektől, ha valahol juniorra van szükség, és a korábbi évfolyamokból elhelyezkedettek is kérdezgetik őket időnként, van-e jó az újak között, aki helyet keres.

A tavalyi évfolyam. A bal felső sarokban Marosi Gergő, lila pulcsiban Pőcze Balázs. (Fotók: Brindza Csaba)
A tavalyi évfolyam. A bal felső sarokban Marosi Gergő, lila pulcsiban Pőcze Balázs. (Fotók: Brindza Csaba)

A jelentkezéshez január 23-ig kell megadni az e-mail címet az Intro honlapján, aznap írásban érkezik öt feladat, aztán a krém mehet egy szóbeli kanyarra is. Az írásbeli körön az utóbbi években olyasmi feladatok vannak, mint hogy „Ha a kormány be akarná tiltani a reklámot és kimennél tüntetni, mi lenne a tábládra írva?”, „Ha termék lennél, mi lenne a szlogened?”, milyen terméket és kampányt fejlesztenél az Uber miatt szívó taxisoknak, milyen kampányra figyeltél fel legutóbb ilyen vagy amolyan szempontok alapján. Évi 5-800 ember adja meg az e-mailjét, a negyedük vállalkozik az írásbeli körre a kérdések láttán.

„Tavaly ebből 30 volt baromi jó, a többi gyengébb” – mondja Balázs. „A jókból kétféle van: az egyik nagyon képben van a kampányokkal, és a kreatívképességei is legalább közepesek, de inkább jók. Ők tudnak olyan kedvenc kampányt mutatni, amit még nem láttunk. A másik fele kicsit kevésbé vágja a közeget, de nagyon tehetségesen ír.” Sok a visszatérő próbálkozó is, akik a korábbi években nem kerültek be, és célirányosan fejlesztik magukat a következő nekifutás előtt. Az átlagos bekerülő 24-26 éves, azaz egyetem végén jár, vagy ahogy Gergő fogalmaz, „egyetem utáni első melóhelyen van, amit utál”, de került már be harmincas, aki aztán állhatatos munkával el is helyezkedett.

„Art nincs a képzésben, ahhoz mi sem értünk. Van ilyen óra, de azt sem mi tartjuk. Stratégiához közeli területeket már sűrűbben érintünk, és van is olyan intrós, aki azóta stratégaként dolgozik ügynökségnél, rajta már közben is látszott, hogy abban lenne ügyesebb” – mondja Gergő. „Az a fontos, hogy értsék, egyáltalán hogyan keletkezik a stratégia, és hogyan befolyásolja az elsőre freestyle-nak gondolt ötletelést. Ha erősek a stratégiai alapok, akkor utána a headline-írást már lehet gyakorolni” – zárja Balázs.

Az előző évfolyamon belülről is megnéztük, milyen a képzés, azt a beszámolót itt lehet elolvasni!

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés