Hamis termékekhez hasonlítja az álhíreket a Riporterek Határok Nélkül reklámja
A Reporters Sans Frontières civil szervezet olyan reklámot adott ki, amely az álhírek hatását a hamis termékek által okozott károkhoz hasonlítja.
Hamisított étolaj, gyógyszerek, babatápszer, repülőgép: ezekhez hasonlítja új reklámjában az álhíreket a Reporters Sans Frontières civil szervezet, amelyet a Sajtószabadság Világnapja alkalmából készítettek.
A reklámban bemutatják, hogy az egyes hamisított terméket mennyi áldozatot követeltek az utóbbi időben: például a hamis étolaj 1959-ben 10 ezer embert bénított meg, a kamu gyógyszerek évente 700 ezer emberéletet követelnek, a hamisított divatcikkek megvételével a terrorizmust és a mafiát támogatjuk, és így tovább, majd a végén, amikor az álhírekhez érnek, azt írják, annak csak egy áldozata van: a demokrácia.
Forrás: AdAge