hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hankiss Elemér

hirdetés

Hankiss Elemér <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Hankiss Elemér (Illusztráció: Kovács Lehel)
Hankiss Elemér szociológus 1993-ban távozott a Magyar Televízió elnöki székéből. Ekkor, a rendszerváltozás után megalakult kormány idején folyt az azóta médiaháborúként elhíresült politikai küzdelem a közszolgálati média irányításért. Mivel az elektronikus kereskedelmi média kialakulását csak az 1995-ben elfogadott első médiatörvény tette lehetővé, a közszolgálati média feletti irányítás megszerzése kulcsfontosságú volt a politikai pártok számára.

Arról, hogy miért nem tudott hosszú távú változásokat elérni elnöksége idején (1990-1993), a Hullámvadásznak 2002-ben adott interjúban úgy beszélt, „érdekekbe, érdekcsoportokba, hagyományba, előítéletbe, tudásba és tudatlanságba, jó és kevésbé jó emberi karakterekbe, saját tévedéseikbe” ütközött, amelyek lehetetlenné tették, hogy a demokráciának megfelelő módon alakíthassák át a közszolgálati televíziót. Véleménye azóta sem lett sokkal jobb, de nemcsak a közéleti szereplőkről, hanem az őket bemutató újságírókról sem. Ahogy fogalmazott, a műsorkészítők szemlélete, hite, és előítélete is túlontúl gyakran kiütközik.

Mit tanulhatunk tőle?

Az utóbbi időben ritkábban szólal meg, de minden szava kincs, érdemes megfontolni gondolatait.

Hankiss Elemér az 1980-as évek elején tűnt fel népszerű szociológiai műveivel, amelyekben a késő-Kádár-korszak társadalmának értékválságát mutatta be, annak mindennapi kultúráját állította szembe a támogatott magaskultúrával. Az 1990-es években útjára indítja a Találjuk ki Magyarországot!, majd egy évtizeddel később a Találjuk ki Közép-Európát! elnevezésű mozgalmakat.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés