Hipnózis – a Scholz a nyerő
Az ügynökség az első és a második helyet szerezte meg a fogyasztói DM-kategóriában, a TCR-printek versenyében az első három helyet is ők vitték el a Rex Kutyaotthon hirdetéseivel. Az ügynökség nevezett az online társadalmi célú reklámok versenyében is, ahol második helyet szerzett a TESZ-kampányával.
A versenyre fogyasztói reklám kategóriában 91 nevezés érkezett, a TCR-ek között pedig 11 munkát értékelt a zsűri. A hirdetéseket Hervé de Clerck (Adforum France, Franciaország) irányításával Európa vezető marketing szaklapjainak főszerkesztői, szerkesztői értékelték. A nevezéseket Pierre C. Meier (Werbe Woche, Svájc), Seppo Määttänen (Markkinointi&Mainonta, Finnország), Jure Apih (Marketing Magazine, Szlovénia), Vladimira Vseteckova (iStrategie, Csehország), Martin Mazág (Stratégie, Szlovákia) és Herbert Dietrichstein (ExtraDienst, Ausztria) bírálta el.
A fogyasztói film kategória első díját a TBWA Budapest 110 év című Soproni sör szpotja nyerte el. A fogyasztói print nevezések közül a zsűri a DDB Budapest Volkswagen szponzorációs Kosárlabda című hirdetését találta a legjobbnak, és ezzel az ügynökség elnyerte az Év Kreatív Terméke különdíjat is. A DDB emellett megszerezte a fogyasztói innovatív médiahasználat első díját is a Bricostore brand imázsáért.
A fogyasztói online reklámok versenyét a Kirowski Zwack-kampánya nyerte meg az Unicum drink online hirdetésével.
Az idén először hirdette meg a versenyt szervező Kreatív a dm-munkák versenyét, amelynek győztese az Év Ügynöksége díját is bezsebelő Scholz & Friends lett az Osram Gyertya című reklámanyagával.
Az idén jóval kevesebb TCR-hirdetés érkezett a versenyre, mint az elmúlt években. A TCR filmkategória győztese a Rátky és Társai szpotja lett, amit a Kézenfogva Alapítvány számára készített az egyszázalékos adófelajánlások elnyeréséhez. A TCR-printek legjobbja a zsűri szerint a Scholz Rex Kutyaotthon print kampánya volt. A társadalmi célú kampányoknál külön kategóriát hirdettek az innovatív médiahasználatot és az online munkák számára. Az előbbiben a Super Group kapta az első helyet a Mikulásgyár projektért, az utóbbiban pedig az ACT International az Amnesty International a fegyverkereskedelem korlátozásáért indított kampányáért.
A győztes alkotások hamarosan felkerülnek az AdForum oldalára.
HELYEZÉS | ÜGYNÖKSÉG | ALKOTÁS |
fogyasztói film | ||
1. | TBWA Bp. Reklámügynökség | 110 years |
2. | DDB Reklámügynökség Kft. | Szomszédok |
3. | Skyfilm Stúdió Kft. | Djuice cable- nightlife |
fogyasztói print | ||
1. | DDB Reklámügynökség Kft. | Kosárlabda |
2. | McCann Erickson Budapest Kft. | Ajtó |
3. | DDB Reklámügynökség Kft. | Tojások |
fogyasztói online | ||
1. | Kirowski Rt. | Oázis |
2. | Kirowski Rt. | Bejövő hívás |
3. | Carnation Internet Tanácsadó Zrt. | www.artwerk.hu |
fogyasztói dm | ||
1. | Scholz and Friends Budapest Kft. | Gyertya |
2. | Scholz and Friends Budapest Kft. | Feltűnővé tesszük! |
3. | Orlando Stúdió Kft. | Csont dm |
3. | Orlando Stúdió Kft. | Bicska dm |
fogyasztói innovatív médiahasználat | ||
1. | DDB Reklámügynökség Kft. | Alagút |
2. | TBWA Bp. Reklámügynökség | I'm growing |
3. | Media Insight Médiaügynökség Kft. | 1 Ft-os szlacsomag sajtó |
tcr film | ||
1. | Rátky és Társai Integrált Kommunikációs Műhely Kft. | Így történt |
2. | Moviemafia | Reflex |
3. | I'M Film Kulturális Szolgáltató Kft. | Aranyág |
tcr print | ||
1. | Scholz and Friends Budapest Kft. | 2Ott sem hagynád ott!" - toys |
2. | Scholz and Friends Budapest Kft. | "Ott sem hagynád ott!" - shoes |
3. | Scholz and Friends Budapest Kft. | "Ott sem hagynád ott!" - night table |
tcr innovatív médiahasználat | ||
Super Group Kft. | Mikulásgyár | |
tcr online | ||
1. | ACT International Kft. | Kampány a fegyverkereskedelem korlátozásáért |
2. | Scholz and Friends Budapest Kft. | Almakommandó |