hirdetés
hirdetés
hirdetés

Több tízezren tiltakoznak a Facebookon

Néhány nap alatt több mint húszezren csatlakoztak ahhoz a Facebook.oldalhoz, amelynek célja, hogy egymillió, a médiatörvény ellen tiltakozó rajongót gyűjtsön. A létrehozók adminjogait tízezer főnél megtagadta a Facebook, ők feljelentésre gyanakodnak.

hirdetés

Cikkünk írása pillanatában már több mint 25 ezer rajongója van, és rohamosan növekszik a rajongószáma annak a Facebook-oldalnak, amelyet december 21-én, a médiatörvény elfogadásának másnapján „Egymillióan a magyar sajtószabadságért” névvel hozott létre egy vagy több, magát felfedni nem kívánó felhasználó. A „magyarországi sajtószabadságot sárba tipró cenzúratörvény” ellen tiltakozó oldal létrehozói minden, a sajtó szabadsága iránt elkötelezett honfitársukat arra kérik, csatlakozzanak a kezdeményezéshez, „hogy értesülhessen a kormánypropagandán kívülről érkező hírekről és véleményekről is”. Az oldal célja, hogy január elsejétől, a törvény életbe lépésétől kezdve összegyűjtsön minden olyan írást, képet és mozgóképet, ami a cenzúra következtében nem jelenhet meg, vagy megjelenése vélhetően büntetést vonna maga után. További céljuk, mint az az oldal nevéből is kiderül, hogy egymillióan csatlakozzanak a kezdeményezéshez, aminek haszna az oldal szerkesztői szerint az, hogy hirtelen tudnak mozdulni, ha tüntetni kell.

Az oldal az indulástól számított 21. órában átlépte a tízezres rajongói létszámot, aminek következtében a Facebook valószínűleg automatikusan megvonta az adminjogokat a létrehozóktól, akik azóta nem tudnak üzenni az oldal rajongóinak. Az áprilisban bevezetett újítás szerint a Facebook ugyanis megkülönbözteti a hivatalos vállalati vagy márkaoldalakat és az úgynevezett közösségi oldalakat, amelyeket legjellemzőbben egy közös ügyért hoz létre valaki – akárcsak az „Egymillióan a magyar sajtószabadságért” címűt. Mivel azonban az oldal létrehozói csak azt az üzenetet kapták a közösségi oldal üzemeltetőitől, hogy a közzétételi jogokat a felhasználási feltételek megsértése miatt tagadták meg tőlük, akár az is lehetséges – bár nem valószínű – hogy feljelentették az oldalt.

„A félreértés tisztázása folyamatban van” – közölték csütörtökön az oldal létrehozói, akiik addig ideiglenesen „új, immáron hivatalos oldalt is indítottak, amennyiben nem sikerülne a Facebookkal tisztázni az adminjogok körül kialakult helyzetet”. A céges oldalként létrehozott Szamizdatnak jelenleg 2440 rajongója van, ezt a létrehozók reményeik szerint a jövőben egyesítenek az először indított oldallal. Ők egyébként úgy vélik, hogy az oldalt valakik azért jelentették fel, hogy kiderítsék, kik hozták létre. „Valószínűleg nekik éppen ez a céljuk: megtudni kik vagyunk. Egyelőre szeretnénk megőrizni anonimitásunkat, ezért arra kérünk minden támogatót, írjon a Facebooknak, vázolja a helyzetet, és kérje az adminisztrátorok jogainak visszaállítását” – írják az oldal szerkesztői.

December elején már volt egy népszerű facebookos kezdeményezés a médiatörvény elleni tiltakozásként, akkor néhány napra a csatlakozók profilképeiket cserélték üres lapra.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés