hirdetés
hirdetés

IAB - 40 százalékkal nőtt az online reklámköltés

2008-06-03
Európa kezd felzárkózni az Egyesült Államokhoz: tavaly 40 százalékkal nőtt az online reklámköltés az egy évvel korábbihoz képest az Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) adatai szerint. Magyar adatai nincsenek a szervezetnek, de a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) szerint 44 százalék volt az itthoni növekedés, ami meghaladná az átlagot.
40 százalék az Egyesült Államok 26 százalékával szemben – ennyivel növekedett tavaly 2006-hoz képest az európai online reklámpiac, de még így is az internet őshazájában magasabb a költés. Az USA-ban 2007 során 14,5 milliárd, míg Európában 11,2 milliárd eurót fordítottak internetes reklámra az IAB Europe adatai szerint.

Az utóbbi összeg kétharmadát Nagy-Britanniában, Németországban és Franciaországban költötték el, a növekedési listát azonban kisebb országok vezetik – közöttük a 91 százalékos görög bővülés a legkiemelkedőbb. A 16 tagország digitális szervezeteit tömörítő IAB Europe-nak Magyarországról nincsenek adatai, de az MRSZ a becsült nettó reklámköltés alapján úgy számolt, hogy hazánkban 44 százalék volt a bővülés. Ez az adat nemcsak az éllovas görögök, de Spanyolország 55 és Szlovénia 49 százaléka mögött is elmarad – igaz, az átlagot meghaladja.

Az IAB Europe szerint a legtöbbet Norvégiában, majd Nagy-Britanniában és Dániában költik a hirdetők egyetlen fogyasztóra vetítve – ezt egyben a piac fejlettségét jelző mutatónak is tekintik. A szervezet közleménye idézi Alain Heureux elnököt is, aki szerint az iparág jó úton halad ahhoz, hogy elérje a “10 before 10” (10 ‘10 előtt) kezdeményezés céljait, azaz hogy 2010-re legalább 10 európai országban legyen legalább 10 százalékos részesedése az online reklámoknak a tortából. Mostanra Dánia, Németország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Svédország és Nagy-Britannia is elérték ezt a szintet.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés