hirdetés
hirdetés

IAB, PwC - szárnyal az amerikai internetes reklámköltés

2007-10-25
Közel tízmilliárdos volt az amerikai online reklámpiac 2007 első felében, a második negyedév pedig bevonult a történelembe azzal, hogy először lépte át az ötmilliárd dolláros álomhatárt – többek között ez derül ki az Interactive Advertising Bureau (IAB) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) által készített Internet Advertising Revenue Reportból (IARR).
Az amerikai online reklámpiac valósággal szárnyal az IAB és a PwC által összeállított internetes reklámköltés-jelentése szerint: 2007 első félévében tízmilliárdot költöttek el a hirdetők online, ami 27 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest.

2007 második negyedévének eredményei még jobban sikerültek, először érte el ugyanis a negyedéves költés az öt – pontosan 5.1 – milliárd dollárt, ami 25,4 százalékkal több, mint 2006 második negyedévének költése.

Ebben a félévben először az IARR adatai szerint a teljesítés-alapú árazási modell átvette a vezetést a kattintásalapú CPM (cost per mill) előtt, 50 százalékos növekedésével.

David Silverman, a PricewaterhouseCoopers Entertainment, Media & Communications Practice partnere szerint a növekedés, amely a fogyasztói hirdetési szektor növekedésének köszönhető, további szélesíti a médium iránti hirdetői bizalmat.

A jelentés teljes szövege itt elérhető.


2007 első félévének fontosabb reklámköltési adatai az Egyesült Államokban (millió dollárban):

Hirdetési felületek szerint 2006 első félév 2007 első félév
Kereső 40% ($3,164) 41% ($4,097)
Célzott/osztályozott 20% ($1,582) 17% ($1,699)
Fizetett hivatkozások 7%($592) 8% ($799)
E-mail 2% ($158) 2% ($200)
Display-függő: 31% ($2,413) 32%($3,198)
– Rich Media (videóval) 6% ($475) 8%($799)
– Bannerek, display-ek 21% ($1,622) 21%($2,099)
– Szponzorációk 4% ($316) 3% ($300)
– Extra díj <1% (<1$) <1% (<$1)


Hirdetői koncentráció szerint: 2006 első félév 2007 első félév
Top 10 71% 70%
Top 25 84% 82%


Árazási modellek szerint 2006 első félév 2007 első félév
CPM (Cost Per Mill) 48% ($3,797) 45%($4,497)
Teljesítés alapon 47% ($3,717) 50%($4,997)
Hibrid 5% ($395) 5% ($499)
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés