hirdetés
hirdetés

Így marketingel a világ kedvenc hotele

Vannak vendéglátóhelyek, akiknek púp a hátán a sok kéretlen tripadvisoros komment. A belvárosi Aria luxus boutique hotel nem ilyen: marketingjüknek nagy része, hogy év elején a világ legjobb szállodájának választották őket a 2016-os értékelések alapján.

hirdetés

„Olyan, mintha lenne egy instant fókuszcsoportod. Korábban ezért dollárezreket fizettek a vállalkozások!” – mondja a TripAdvisorról Adele Gutman Milne, a Hercegprímás utcai Aria Hotel Budapestet birtokló Library Hotel Collection marketingért is felelős elnökhelyettese. Mondhatnánk, persze, hogy könnyen lelkes, ha a szállodájukat 1,1 millió szálláshely közül a legjobbnak választották, de nyilván nem hülyék, akik megszállnak a 350 eurós alapárról induló szobákban. A felvidéki magyar származású tulajdonos, Henry Kallan jóvoltából igazán gazdag költségvetésből kialakított, zenés tematikájú hotel bárjában találkoztunk Adele-lel, már azután, hogy tavaly megkapták az elismerést, de még anélkül, hogy tudtuk volna: idén újrázni fognak. Épp arról beszéltünk, nem segít-e az újdonság varázsa egy ilyen címben.

„Persze, de rengeteg új hotel nyílik világszerte, és csak egy lehet közülük az első. Az első hónapokban természetes az érdeklődés, de ha az tovább is kitart, az már fegyvertény. Ráadásul minden évben csak az adott 12 hónap vendégértékeléseit veszik figyelembe” – mondja, majd arról beszél, hogy a díj egyaránt szól a hotelcsoport New York-i boutique és hasonló tematikájú prágai hoteleinek tapasztalatait ügyesen beépítő magyar csapatnak és a belteret tervező Varró Zoltánnak, aki négy egyedülálló tematikus szárnyat (jazz, opera, kortárs és klasszikus) és 49 egyedi szobát tervezett. „Ha már megszálltál nálunk, akkor is teljesen új élményben lehet részed a következő alkalommal.”

Most nyílik egy resort méretű, két úszómedencés, mozitermes-teniszpályás sport-film-környezet tematikájú hoteljük Toronto belvárosában, ott alkalmuk lesz tesztelni, hogy ez nagyobb méretben is megy-e. „Boutique méretben ez nyilván menedzselhetőbb, minden vendéggel személyes a kapcsolat, de abban bízunk, hogy bármekkora szervezetben át lehet éreztetni mindenkivel, hogy az általunk nyújtott szerviz egyenlő a marketingünkkel.”

„Ez egy ajándék” – kanyarodunk vissza a TripAdvisorra, szerinte ki kell használni, hogy írásban a vendégek olyasmit is elmondanak, amit személyesen esetleg nem, és akkor ezeket is ki lehet javítani. A Library lánc a TripAdvisor hajnala óta, 15 éve él ezzel, az cél is volt, hogy a budapesti szálloda a városban és az országban is első legyen, mondjuk, a világra nem gondoltak. „Nincs más hasonló erejű reklámtevékenység, ami bele is férne a büdzsénkbe. Ha lenne egy fényreklámunk a Times Square-en, ami a budapesti Ariát hirdeti, az sem érne fel ezzel. A TripAdvisoron akkor járnak az emberek, amikor éppen tervezik az utazásukat és foglalni szeretnének, a legjobbkor érjük el őket.” Szerinte nemcsak a hotelnek jó, hogy valaki inkább mellettük dönt, de könnyen lehet, hogy a kimagaslóan értékelt hotel kedvéért az utazás célpontját is megváltoztatják, így Budapest is direkt módon profitál.

Adele Gutman Milne
Adele Gutman Milne

„Remek dolgokat, kreatívokat is láttam már a turisztikai hivatalotoktól, jó stratégiai gondolatokkal és elhivatottan hozzák ki a legtöbbet a rendelkezésükre álló költségvetésből a világporondon” – mondja, amikor azt kérdezem, hogyan látja Budapest globális pozicionálását. „Én azt látom, hogy az utóbbi években az amerikai közönséghez a nagy folyami hajós cégek, elsősorban a Viking vitték el nagyon erősen Magyarország hírét, és bár ezek a hirdetések a hajótúrákról szólnak, a folyó, a Lánchíd, a Parlament láttán az emberek magánúton is idejönnek. Budapest az a fajta hely, amire elsőre sem elég egy hét, és többször vissza kell térned, mert mindig új élményeket kapsz.”

Hogy mit szeretett a legjobban? „A Dunakorzót, és a rengeteg zenét a városban.” A zenét? „Igen, legutóbb a globális sales vezetőnkkel egy teraszon táncoltunk egy étterem előtt, annyira jó volt a zenekar. Azt is szeretem, hogy bár a belvárosban vagyunk, itt is helyiek vesznek körül, még karácsonykor sem érzem, hogy veszélyesen el lenne turistásodva a környék. És még vegetáriánusként is remeknek találom a konyhát, meglepődnél, mennyire!”

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!