Így néz ki az idei versenynaptár
A MAKSZ nem rendezi meg az Arany Pengét, és jövőre a szervezettel közös M+ Listánk sem jelenik meg. A Hipnózis díjait ősszel adjuk át, a LolliPOP best of különkiadással jelentkezik. A PR Toplistánál és annak versenyeinél nincs változás.
Idén nincs Arany Penge
"A kora tavaszi elhalasztás után a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) széles körű iparági egyeztetések után úgy döntött, a vírushelyzetre való tekintettel 2020-ban nem rendezi meg az Arany Penge Kreatív Fesztivált."
A kizárólag kommunikációs ügynökségeket tömörítő szövetség pénteken a Kreatívval megosztott állásfoglalásában azt írja, "a MAKSZ a döntésével az egyenlő esélyek, a tolerancia és az összefogás fontosságára, a károk enyhítésében az ügyfelek és egymás támogatására szeretné felhívni a szakma figyelmét".
A Hipnózis 2020 díjait ősszel osztjuk ki, a nevezési díjhoz könnyítéseket adunk
A Kreatív által szervezett – és tavasszal a karanténhelyzet miatt nyárig kinyitott nevezési időszakú – Hipnózis esetében nincsen újabb változás. "Kijárási korlátozás, hirtelen fékezés idején természetesen nincs helye az ünnepnek, ezek elmúltával viszont úgy gondoljuk, lélektanilag is fontos elismerni a kiugró tavalyi teljesítményeket, még időben közel azokhoz" – mondta Vándor Ágnes, a Kreatív kiadójának vezetője.
"Nem csak arra gondolunk, hogy a készítőknek kijár a tavalyi munkáik sikere feletti öröm, de arra is, hogy az újrakezdés, újratervezés időszakában mennyire fontos megerősíteni azt az üzenetet, amit a reklámok alkotóival együtt vallunk: hogy a kreativitás nem öncél, hanem értéket, forgalmat, bevételt és ezáltal üzleti hasznot teremt" – tette hozzá Pál Zsombor főszerkesztő. "A Hipnózis díjazottainak sora, mint minden évben, idén is ezt jeleníti meg a piac és a hirdetők felé."
Változatlan marad a verseny nemzetközi zsűrije, és az is, hogy még a karanténidőszak előtti, tavaly és idén március között készült munkákat lehet nevezni. A nevezéseket a korábban bejelentett kitolt határidőig, azaz július végéig lehet módosítani és bővíteni. A szeptemberre tervezett díjátadó pontos időpontjáról és formájáról a nyár folyamán, az őszi rendezvényekre vonatkozó előírások ismeretében döntünk.
Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy a karantén lassú feloldásával messze nem rendeződött minden egy csapásra az ügynökségek életében, ezért a nevezési díjaknál egy sor könnyítést teszünk lehetővé, amelyekkel közvetlenül keressük az ügynökségeket, illetve jelentkezéskor egyeztetünk róluk.
LolliPOP: best of
A nevezési időszak nagy részére, benne az idei nyárra is ellehetetlenültek ugyanakkor a Kreatív márkaaktivációs versenye, a LolliPOP gerincét jelentő nyilvános rendezvények, ezért ezt a versenyt idén nem hirdetjük meg. A LolliPOP tárgykörébe tartozó idei munkák jövőre lesznek nevezhetők.
Az igen jelentős vágások által érintett rendezvényterületen ugyanakkor még a többi szektorhoz képest is kiemelten fontosnak tartjuk jól láthatóvá tenni a magas színvonalú ügynökségi munka mindenkori hozadékát, ezért ősszel egy külön all-star zsűrivel hall of fame válogatást készítünk a LolliPOP eddigi évtizedeinek arannyal díjazott munkáiból.
A DMBP-ből tavaly átalakult, hagyományosan az éves versenynaptárt záró Best.net versenyünknek úgy gondoljuk, a rengeteg digitálisra áthelyeződő aktivitás miatt különösen tanulságos éve lesz, ezért ezt a versenyt a kategóriákat aktualizálva rendezzük meg idén. A nevezési időszakot a hagyományos decemberről az új év első hetéig toljuk ki, így azokat is várjuk rá, akiket 2020-ban tulajdonosi korlátozások tartanak vissza a nevezéstől.
M+ 2020: off
A MAKSZ-szal közösen összeállított M+ Lista pontjait adó hazai versenyek közül ezzel az Arany Penge és a LolliPOP is hiányozni fog, a nemzetközi versenyek közül pedig egyebek mellett a legrangosabbnak tartott, az élő rendezvénybevételekre és a hálózati ügynökségek erős jelenlétére építő Cannes Lions is elmarad, így 2021 eleje helyett legközelebb 2022-ben születik friss M+ Lista. A 2020-ban megrendezett hazai és nemzetközi versenyeken nyert díjak így idei rangsor hiányában nem gyűjtenek M+ Lista pontokat.
A MAKSZ a helyzetről ügynökségi oldalról úgy fogalmaz: "ebben a rendkívül nehéz időszakban az, hogy az iparág számos szereplője önhibáján kívül elvesztve bevételét nem engedheti meg magának a versenyzést, a nemzetközi hálózathoz tartozók többsége pedig központilag nem nevezhet idén, egyenlőtlen versenyhelyzetet teremtene".
2020-as áttekintés a versenyekről |
+ Best.net: megrendezzük, nevezés év végén - LolliPOP: all time best of készül, rendes verseny legközelebb jövőre, két éves mezőnnyel ? Effie: még nem született döntés + Hipnózis: megrendezzük - Arany Penge: idén elmarad, jövőre két éves mezőny várható + Cresta: megrendezik ? Golden Drum: a fesztivált megrendezik, versenykiírás még nincs + EPICA: megrendezik (a Hipnózis fődíjasát saját költségén nevezi a Kreatív) + Webby: megrendezték, magyar shortlistesekkel ? Eurobest: nincs versenykiírás ? ADCE: nincs versenykiírás - LIA: elmarad - Clio Awards: két éves mezőny jövőre + D&AD: zajlik, eredmények május és július között - Cannes Lions: elmarad, jövőre kétéves mezőny |
CMA, Influ, Prizma és PR Toplista is lesz
Az eredeti időzítéshez képest kis kivárással, de a mai nappal elindul két tartalmi kommunikációs versenyünk, a CMA és az Influ nevezése is. Mindkettő mezőnyébe nagyrészt a vírushelyzet előtti, zömmel 2019-es munkákat várunk ügynökségektől, influ-istállóktól és médiacégektől, megigazított kategóriarendszer szerint, de a május 15-ével záruló időszakba a két eddigi karanténhónap is beleesik, így már erre reagáló munkákat is csatolhattok hozzájuk.
Szintén fel fogja ölelni a veszélyhelyzet időszakát őszi PR-es nagyversenyünk, a Prizma nevezési időszaka, így oda is bekerülhetnek már a szükségessé vált válságkommunikációs megoldások. (Társlapunk, a HRPWR.hu már meghirdette a HRKOMM-ot, ahol külön kategória várja a karanténos belső kommunikációs megoldásokat.)
A dedikáltan PR-es versenyek közül több nagy nemzetközi díjat is átadtak már vagy át fognak adni, így a PR Toplista a megszokottaknak megfelelő időzítéssel megjelenik 2021 elején is. (Értelemszerűen az elmaradó reklámversenyek, mint az Arany Penge, a LolliPOP vagy a Cannes Lions PR-kategóriái ide sem tudnak pontot hozni.)