hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ikea - öngyilkos kertitörpe a hirdetésekben

Nagy botrányt kavart Németországban az Ikea legújabb reklámja: a svéd bútorvállalat egy öngyilkosságra készülő kertitörpével hirdeti a regensbergi Ikea nyitását.
hirdetés

Ikea - öngyilkos kertitörpe a hirdetésekben

[2001.08.21. 12:27]

Nagy botrányt kavart Németországban az Ikea legújabb reklámja: a svéd bútorvállalat egy öngyilkosságra készülő kertitörpével hirdeti a regensbergi Ikea nyitását.

Az óriásplakát hirdetésen egy szomorú, sárga dzsekis, piros sapkás kertitörpe látható, amely egy sínvágányon fekszik. Alatta a következő szlogen olvasható: "Hogy a rosszkedvnek vége legyen - Jöjjön az Ikea".

Öngyilkos törpe
Rosszkedvű kertitörpe

Bár a hirdetést a vállalat viccnek szánta, a reklám nem aratott osztatlan sikert Németországban. A Német Nemzeti Vasúttársaság, a Deutsche Bahn tiltakozott a reklám ellen, mert szerinte a hirdetés bátorítja az embereket az öngyilkosságra. Az Ikea sajtószóvivője, Stefanie Neumann a nagy port kavart hirdetésről elmondta: az óriásplakátokon jól látható, hogy egy kertitörpe fekszik egy játékvasút sínjein, így ez a reklám abszolút veszélytelen.

A cég ezzel a merész kreatív tervvel csak azt akarta kifejezni, hogy ez az áruház más, mint a többi. Az Ikea nyilatkozata nem nyugtatta meg a német közvéleményt "Ebben az évben több mint 50 öngyilkosság történt, és igyekszünk figyelmeztetni az embereket a veszélyre, erre jön egy ilyen kampány, mint ez!" - mondta Hans Rachwalik, a schwandorfi rendőrkapitányság szóvivője. Az Ikea egyébként több, hasonló típusú hirdetést is bevetett németországi áruháza népszerűsítésére, mint például az öngyilkos kakukkot és a depressziós plüsspárna-farkaskutyát.

Öngyilkos kakukk
Kilátástalan helyzetű kakukk
Depressziós farkaskutya
Depressziós farkaskutya

Az Ikea reklámja továbbra is látható, a regensbergi áruház nyitónapjára 27 ezer látogatót várnak. Az Ikea magyarországi reklámjait a hat készíti.
(Forrás: AdAge Global)

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés