hirdetés
hirdetés

Intro

Kreatív - 2006. január - február
2006-02-06
„To Google” – használta a világ legnépszerűbb keresősite-jának nevét igeként a 29 éves amerikai író, Jonathan Safran Foer, az Incredibly Loud and Extremely Close című regényében*, amely egy kilencéves New York-i kisfiú szemével láttatja a világot, és láttatta szeptember 11-ét, amikor az édesapja meghalt.

A kisfiú egyszerre feltaláló, amatőr rovarszakértő és csillagász, számítógépes tanácsadó, levélíró, pacifista, a természettudományok ismerője, dobos, romantikus, Nagy Felfedező, ékszerész, origami-mester, nyomozó, vegetárius valamint lepkegyűjtő. Rendszerint, ha nem talál választ egy, a világot érintő kérdésére, megnézi a Google-t.

Oskar Schell, a kilencéves New York-i kisfiú sokkal több időt tölt el online, mint amennyit tévézéssel – persze, ő egy furcsa zseni, és igazából már 18 évesnek kellene ahhoz lennie, hogy így lehessen jellemezni. És ha 18 éves lenne, akkor komolyan befolyásolná az életét a digitális marketing (most még nem, mert kizárólag fehér színű ruhát hord és a zsebpénze is nagyon kevés), akkor már ott lenne körülötte az Adidas, az Xbox, a Warner Bros vagy a Nike.

Ha Oskar 18 éves lenne, akkor ezek a hirdetők nem a tévén keresztül próbálnák meg elérni őt, hanem a neten, egészen másképpen, mint mondjuk akkor, amikor még kilencéves volt. És ha Oskar online találkozna ezekkel a brandekkel, akkor sokkal több kontroll lenne az ő kezében, hogy befolyásolja, miként is szólnak hozzá, mint a tradicionális média esetében.

Mi mozgatja, mi izgatja Oskart? Mitől indul el, hogy bejárja New York öt kerületét (és a titkos hatodikat, ami valójában az Antarktiszon van, és amiről az édesapja mesélt)? Mit ért azon, hogy „googolplex”? És miért fontos neki, hogy levelet kapjon Stephen Hawkingtől, a világ egyik legnagyobb zsenijétől?

Ezekre a kérdésekre az ügyfeleknek és az ügynökségeknek választ kellene tudni adniuk, ismerniük kellene azt, hogy mi motiválja a 18-25 éves generációt. Európa öt legnagyobb hirdetője – a European Interactive Advertising Association (EIAA) Ad Barometer nevű kutatása szerint – azt mondja, hogy a marketingkommunikációs stratégiájának kardinális eleme lett az online kommunikáció. A várakozások szerint az európai online reklámköltés 2010-re 6,5 milliárd euró körül várható (2004-ben ez a szám 2,3 milliárd euró volt).** A hirdetők egyre közelebb kerülnek Oskarhoz, „googolplex” csatornán keresztül , akár akarja szegény, akár nem, extrém közel hozzá.

Katona Éva
Kreatív, főszerkesztő (2006 márciusig)

hirdetés
hirdetés