hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ismét lehet kastélykommunikációra pályázni

Hiába hirdettek eredményt az edelényi és fertődi kastélyok kommunikációjára, a döntést megsemmisítette a Közbeszerzési Döntőbizottság. Az edelényi feladatokat újból megpályáztatják.
hirdetés

Annak ellenére, hogy egyszer már beszámoltunk az elkelt edelényi és fertődi kastélykommunikációs megbízásról, most újra tendert hirdetett a Műemlékek Nemzeti Gondoksága (MNG). A szervezet ezúttal csak az edelényi Kastélysziget kommunikációjára keres partnert, ugyanis a tavaly augusztusi eljárás eredményét – ahol a Pg Up – Spiritcom közös ajánlattevő nyert - a Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette.

Hogy is volt?
Az MNG tavaly augusztus 27-én a Közbeszerzési Értesítőben tette közzé a fertőd-eszterházai és edelényi kastélyok kommunikációjáról szóló pályázati felhívását, amiben részekre nem lehetett ajánlatot tenni. Ennek ellenére a pályázati anyagokat mindkét részfeladat esetében külön kellett benyújtani. Az október 12-i határidőre a Ferling PR, a Médiacom, az Insomnia, a Har Meron Hungary, a Press&Inform, valamint a Pg Up-Spiritcom konzorcium nyújtott be ajánlatot.

Az MNG október 28-án hiánypótlásra és indoklásra szóló felhívást küldött az érintetteknek faxon. A Ferling esetében például azt kérte, indokolják meg az alacsony ajánlati árat, amely  benyújtott pályázatok átlagárához képest 27 százalékkal volt alacsonyabb. A Ferling válaszában nem tért ki tételesen arra, hogy a plakátok legyártásánál, a reklámfilm elkészítésénél miért tud ilyen olcsón dolgozni, egyszerűen jó partneri viszonyra, alacsony áron dolgozó alvállalkozókra, a saját gyakornoki munkaerejükre és a válság okozta nyomott árakra hivatkoztak.

Az MNG végül formai és gazdasági ésszerűségi okok miatt elutasította a Ferling ajánlatát. A formai ok az volt, hogy a pályázatban ugyan először 26 hónapos időtartam szerepelt a fertődi, és 27 hónapos az edelényi projekt esetében, de ezt a későbbiekben módosította, és az edelényi részfeladat tartamát is 26 hónapban jelölte meg. A Ferling árajánlata 27 hónapra vonatkozott, és nem írta át. Az MNG ezért elfogadhatatlannak tartotta a Ferling ajánlatát, és a gyakornokok bevonása miatt aggódott a kivitelezés szakmaisága miatt is.

A Ferling ezt a döntést november 17-én megtámadta a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, főképp arra hivatkozva, hogy az MNG nem értesítette őket az időtartam változásáról - mint később kiderült, értesítette, csak nem kapták meg faxon -, valamint azért, mert szerintük nem volt egyértelmű, hogy nem lehet részfeladatokra ajánlatot tenni. Ezért nehezményezték, hogy az egész pályázati anyagot elutasította az ajánlatkérő, aki viszont arra hivatkozott, hogy számukra sokkal egyszerűbb, pénzügyileg pedig rentábilisabb mindkét tendert egy céggel elvégeztetni.

A Döntőbizottság végül megállapította, hogy az MNG helytelenül járt el, amikor nem adta meg a lehetőséget a részfeladatokra való pályázásra, hiszen a törvény pont azért jött létre, hogy a lehető legszélesebb vállalkozói kör indulhasson a tendereken, valamint kifejtette, hogy a kiíró dolgát megkönnyítő intézkedések nem tartoznak a gazdasági ésszerűség fogalomköre alá. A döntőbizottság ezért megtiltotta a szerződés megkötését, és 900 ezer forint igazgatási szolgáltatási díj megfizetésére kötelezte az MNG-t, amit a Ferling számára kellett kifizetnie.

Az új tender
Az MNG a Tenders Electronic Daily (TED) oldalán új tendert hirdetett, ám csak az edelényi Kastélysziget Kulturális-Turisztikai Központ pr- és marketing-kommunikációs feladataira. A nyertesnek kommunikációs tervvel, marketing-kommunikációs stratégia felállításával, arculattervezéssel, közvélemény-kutatással, honlapfejlesztéssel, fotókiállítással, rendezvények szervezésével, egy háromperces reklámfilmmel és egy 30 másodperces rádiószpottal kell segítenie a projekt kommunikációját. A szerződés ellenértéke nettó 40 millió forint, 13 hónapra.

Alkalmatlan az ajánlattevő, ha az utolsó három évben a vonatkozó árbevétele nem érte el átlagban az évi nettó 25 millió forintot médiavásárlás nélkül. Rendelkeznie kell továbbá szórólapok, prospektusok gyártására vonatkozó, legalább nettó 5 millió forint ellenértékű, valamint 100 fős, záróünnepséggel egybekötött rendezvény lebonyolítására vonatkozó, legalább nettó 2 millió forint ellenértékű, minimum három, szerződésenként legalább 15 millió forintos médiavásárlásra vonatkozó referenciával. A pályázónak ezen kívül még 13 kritériummal kell megbirkóznia, közülük nyolc a cég által alkalmazott szakemberekre vonatkozik.

Az elbírálásnál az ajánlati ár 40 százalékkal, míg a kommunikációs stratégia, a médiastratégia és a zárórendezvény forgatókönyve 20-20 százalékkal esik latba.

A pályázatok benyújtásának határideje július 2-a, a szerződés előreláthatólag szeptember elsején lép hatályba, és 2011. december 31-ig tart.

Arról egyelőre nincs információnk, hogy a fertődi pr-feladatokat újra meghirdeti-e az MNG.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés