hirdetés
hirdetés

Január, mire vár?

Suzuki-szpot
2006-03-07
Deltai Károly, az One Off reklámügynökség kreatívigazgatója azt mondja: ha álcázzuk a promót, akkor egyszerre két dolog múlik ki: a promó és a film. És mi lesz ezután a Suzukival? – kérdezi.

1. Mit gondol az alapötletről?
2. Mit gondol a megvalósításról az alapötlethez képest?
3. Újszerűnek tartja-e  a szpotot?
4. Hatékony lehet-e  a szpot?     (Teljesíti-e a célokat?)
5. Mi ragadta meg a szpotban?
6. Van-e kedvenc része?
7. Van-e hiba az ötletben, illetve a szpotban?

A tévémhez csak a DVD csatlakozik, a mételydrótot kiiktattam. Életösztön. Így nehéz dolgom volt. Végül felvettek nekem kazettára egy reklámblokkot két magyar szpottal, az egyikben csikósnak öltözött Vodafone-osok szégyenkeztek a drapp fényben, a másikban pedig Giza (?) szerette a leárazásokat. Feldobtam egy pénzt. Gizára esett.

Minden film háromszor születik. Először a brieffel, azután a kreatív fejében, végül a filmes kezei között. Szegény kis film, bármikor kimúlhat, de ha véletlenül mégis életben marad, úgy mindhárom világrajövetel meglátszik rajta. Nézzük, mi lehetett ez esetben a brief! Olyasmire tippelnék, hogy „bárki számára elérhető”. Célcsoport: mindenki, de főleg a hülye csórók. Persze marketinges eufemizmussal.

A kis Suzuki itt halt meg először. Nyakára tekeredett a brief. Utána már hiába a küzdelem, csak sminkelgették a kedves hullát. (Mindent megtettünk, de sajnos… legyenek erősek!) A test a sorsüldözte kreatívhoz került, aki ha nekrofíliára bírja a szükség, robotpilótára vált: A protokoll, B protokoll, kisrutin, nagyrutin, kávé, Quarelin. A százforintos bolt zavartalanul üzemel.

Fehér háttér? Mintha láttam volna már ilyet. Suzuki mindenkinek? Ez is megvolt, igaz, akkor egy bizonyos autóról beszéltek, és ráleltek az autó egy, a heterogén célcsoport számára releváns tulajdonságára: a relatíve nagy csomagtérre. Sajnos már nem az autóról szól a film, hanem arról, hogy Giza bírja a leárazásokat. Giza igyon csempefényt! Autót így nem adunk-veszünk! Szegény Suzuki összekeveri magát a leértékelt csokimikulással (a kicsapódó etilvanillin nem csökkenti az élvezeti értéket – dehogynem).

Tehát promó. Miért is vegyek Suzukit? Nem derült ki. Mert Giza (egyen szálkás halat és nézzen Latabárokat, hátha félrenyel) csípi a leárazásokat? Mi a promó? Egyet fizet, kettőt kap? Oké, Giza (kérem, lépjen a villamos elé!) szereti az akciókat. Kezdődhet így a film. És?! Giza örökbe fogad egy helyes kis leértékelést?

Gagyizni necesse est. Hát gagyizzunk! Ám ha álcázzuk a promót, akkor egyszerre két dolog múlik ki: a promó és a film. Sőt, az egyagyú Giza (isten nyugosztalja) nem jön majd rá, hogy akció van: olcsóbb az autó! Jól jár!

És mi van közben a Suzukival? A Suzukival, amit már indítottak helikopterről a lóra dermedt Savoyai mellől, pecásokkal és cilinderes idiótákkal béleltek ki, megraliztatták egy atomcsapás utáni városban, és végül ráküldték a Gizát. Mi van a Suzukival?

Petőfi Velorex – szabadság, szeretem?


Deltai Károly
One Off reklámügynökség, kreatívigazgató

hirdetés
hirdetés