hirdetés
hirdetés
hirdetés

Jövő Háza, Oktopusz - kreatív robotokat vár

A Jövő Háza Központ és az Oktopusz Alapítvány robotépítő versenyt hirdetett, amelyben tartalomszolgáltatók és ügynökségek is részt vesznek. A játékosoknak a Lego Mindstorms NXT készletből olyan robotot kell összerakniuk, amely a mindennapi életüket, munkájukat segíti. A március 3-án kezdődő játék egy társadalmi célú akció része.
hirdetés
A külföldön már ismert versenyre három kategóriában lehet nevezni: középiskolák, informatikai cégek és egyéb tevékenységet végző vállalkozások indulhatnak négyfős csapatokkal.

A vállalkozások a nevezési díjért két Lego Mindstorms NXT készletet kapnak. Az egyikkel az adott cég nevezhet a játékra, a másikat vagy a cég által kiválasztott iskolának adományozzák, vagy - preferált iskola híján - a kiválasztást a szervezők intézik.

A Jövő Háza Központ és az Oktopusz Alapítvány a középiskolákba ingyen küldik el a Lego robotépítő csomagját, a hozzá tartózó gyerekeknek írt programnyelvet, valamint egy középiskolákra optimalizált oktatási anyagot. 

A versenyben a csapatok csak a készlet tartalmát használhatják a robotépítéshez, a cél az, hogy olyan robotot kreáljanak, amely mindennapi életüket, munkájukat segíti.

A megmérettetésre érkezett pályaműveket a Jövő Házában egy kiállításon mutatják majd be május és augusztus között. Ezután az összes robot, oktatási anyag, valamint a játék során született egyedi megoldások dokumentációi mind a középiskolákba kerülnek.

Céges kategóriában a Kitchen Budapest, az Index.hu, a Kirowski, a Carnation, az IKO New Media, az Active Vision, az Evosoft és a Virgo Systems négyfős csapatai már biztos, hogy indulnak a versenyen. Az országos robotépítő akciót többek között a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal, a Lego Hungária, a Mimóza és az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ)) támogatja.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés