hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kártalanítja a Tv2 a Megasztár 4 feleslegesen szavazó nézőit

A tehetségkutató nyolcadik döntője előtt Király Viktor támogatói feleslegesen szavaztak emelt díjas sms-ekkel és telefonhívásokkal – derül ki a GVH vizsgálatából. A Tv2 kártalanítja a szavazókat.
hirdetés

Visszafizeti a feleslegesen elköltött pénzt a Megasztár 4 nézőinek a Tv2-t működtető MTM-SBS Zrt. és a Megasztár műsorát készítő Interaktív, miután a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, a Megasztár nyolcadik döntőjében a telefonos szavazás szabályai megváltoztak.

Mint ahogyan korábban már beszámoltunk róla, a GVH 2009 februárjában eljárást indított a TV2 ellen. A hivatal szerint ugyanis a Tv2-n sugárzott Megasztár 4 élő adásaiban a szavazatok küldésére buzdító felhívás tévesen azt a képzetet kelthette a fogyasztókban, hogy csupán, illetve elsősorban a szavazataikon múlik a versenyzők továbbjutása.

 A kérdéses, 2008. december 6-i, nyolcadik döntőben három játékos maradt, a tét a Fináléba jutás volt. A szavazás az előző, november 29-i adás után indult, majd a nyolcadik döntőben, nagyjából az adás felénél a zsűri minden előzetes értesítés nélkül továbbjuttatta Király Viktort. A szavazatok számát ekkor sem a zsűritagok, sem a közönség nem ismerte, így az előző héten Király Viktorra szavazók teljesen feleslegesen használták az emelt díjas sms- és telefonszámokat. A GVH szerint ugyanis a megváltozott szabályok ismeretében a nézők elállhattak volna a szavazástól, vagy második kedvenc előadójukat is segíthették volna a továbbjutásban.

Ahogyan a GVH közleményében fogalmaz, az MTM-SBS Zrt. és az Interaktív „vállalásukkal a összhangba hozták magatartásukat a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény rendelkezéseivel”, azaz a Tv2 nem számíthat büntetésre.

A hivatal szerint a műsor nyolcadik döntőjében a szavazást illető szabályok hirtelen megváltoztak anélkül, hogy ez a műsort népszerűsítő kampányból vagy a műsoridő alatt folyatott tájékoztatásokból kiderült volna. Az első hét döntőben ugyanis a legtöbb szavazatot kapott előadó már az adás közepén továbbjutott, ezután a bent maradó versenyzőkre érkezett szavazatok alapján a zsűri a két legkevésbé kedvelt versenyző közül ejtett ki egyet.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés