hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kártérítési perrel fenyegeti a Jobbik a közmédiát

A Legfelsőbb Bíróság csütörtöki döntése szerint a közmédiumoknak le kellett volna adniuk a Jobbik cigánybűnözést is említő kampányhirdetését. Az MR már tudomásul vette, az MTV még vár a hivatalos papír kézbesítésére.

hirdetés

Továbbra is jogsértőnek és megtévesztőnek tartja a közmédia a Jobbik választási reklámfilmjét, ennek ellenére kénytelen lesz sugározni a cigánybűnözést is említő kampányhirdetést. A Magyar Rádió már csütörtök este megkezdte a hirdetés sugárzását, a Magyar Televízió ezzel szemben megvárja a Legfelsőbb Bíróság (LB) döntés hivatalos kézbesítését.

A Legfelsőbb Bíróság csütörtöki döntése helybenhagyta az Országos Választási Bizottság hétfői döntéseit. A testület úgy ítélkezett, hogy a Jobbik hirdetései nem lépték túl a véleménynyilvánítás határát, így a közmédiumok nem tagadhatták volna meg közlésüket. Az LB egyetértésében a médiatörvényre hivatkozott, amely azt mondja ki, hogy a politikai hirdetés tartalmáért a műsorszolgáltató nem tartozik felelősséggel.

A Magyar Helsinki Bizottság szerint viszont a közszolgálati médiumok jogszerűen tagadták meg a párt kampányvideójának lejátszását. Egyetért ezzel a Társaság a Szabadságjogokért is, mely szerdán, még az LB döntése előtt közölte az MTI-vel álláspontját: a cigánybűnözés kifejezés több százezer ember méltóságát sérti, és alkalmas a gyűlöletkeltésre. Egyúttal aláhúzták, hogy az OVB hétfői határozata „megalapozatlan, formailag hiányos és tévesen alkalmazza a szólásszabadságra vonatkozó alkotmánybírósági döntések elveit".

A párt eközben bejelentette, hogy kártérítési pert indít a MR és a MTV ellen, amiért megtagadták a kampányfilm lejátszását. Dúró Dóra, a Jobbik pártszóvivője már kedden figyelmeztette a közmédiumokat, hogy a pert akkor is elindítják, ha a médiumok a bíróság helybenhagyó döntése után pótolják az elmaradt hirdetések sugárzását, ugyanis ez szerintük nem egyenértékű a két héten át tartó, meghatározott számú lejátszásról szóló szerződés tartalmával.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés