Kártyaüzletbe fog az Econet
Az Econet.hu csoport fiataloknak szánt fizetőkártyás üzletbe kezd, amire az Econet.hu leányvállalata, az Est Media Group Vagyonkezelő fele-fele arányban közös vállalatot alapít a Metacom Zrt.-vel.
A szolgáltatást 2011 elején tervezik bevezetni. Az Est Media Group Kft. (EMG) és a Metacom Zrt. közleménye szerint a Metacom Metapay kártyájával az idén lehetett először fizetni a Heineken Balaton Sound és a Sziget fesztiválokon. Néhány nap alatt 15 ezer felhasználó több mint 100 ezer tranzakciót bonyolított a Metapay kártyákkal.
Magyarországon a különböző előrefizetett szolgáltatások köre együttesen meghaladja az évi 600 milliárd forintot, a cafeteriapiaccal együtt pedig megközelíti az ezermilliárdot. Ugyanakkor a piac még kezdeti stádiumában van - hívja fel a figyelmet az Econet.hu. A szándéknyilatkozatot aláíró társaságok néhány hónapon belül százezres felhasználószámot prognosztizálnak.
A Metacom Zrt.-vel való együttműködés illeszkedik a nemrégiben létrejött hasonlók (Estkönyvek.hu, Estbiztosítás.hu) sorába, ahol az EMG márkaismertsége segíti az EMG üzleti tevékenységén kívül eső értékesítéseket. A Metacom Zrt.-vel kötött együttműködés keretében az EMG közvetlenül részt vesz az üzemeltető társaságban, tekintve, hogy a célközönség megegyezik a hagyományos termékeik célközönségével. Így nemcsak a működési profitból részesedik, hanem a vállalkozás üzleti értékéből is.
A szolgáltatás célja egy fiataloknak szóló kedvezményrendszert nyújtó csomag létrehozása, amely elérhető lesz például szórakozóhelyeken, ruházati boltokban, koncertszervezőknél, utazási irodáknál, éppúgy, mint webes partnereknél. Az együttműködés keretein belül az EMG média portfólióját és marketingeszközeit felhasználva népszerűsíti és értékesíti a szolgáltatást, míg a Metacom biztosítja a technológiai és működési hátteret.