hirdetés
hirdetés

Kész átverés

A Bravo reality-reklámja
2003-07-01
A mostanában valóságshow-k támogatójaként megismert Bravo stílust váltott. Illeszkedve szponzorációs stratégiájához, reklámfilmjeiben mesterségesen teremtett, de valóságos helyzetekben mutat be valóságos figurákat.
A Bravo szpotja jó példa arra, hogy ma már nemcsak egy-egy valóságshow részesévé válhat bárki, hanem egyik pillanatról a másikra egy reklámfilmben is feltűnhet. A szóban forgó „reality reklám” esetében nincs szükség szereplőválogatásra, stúdióra, költséges helyszínfoglalásra. A szereplőket csupán a vak véletlen sodorja a rejtett kamerák elé.

A Bravo-szpot a kandi kamera alapötletét felhasználva elcsípi és bemutatja a helyzetről mit sem sejtő emberek pillanatnyi reakcióit. Ki más lehetne a reklám filmes előkészítője, mint a hazai átverések rutinos csapata, a Blue Print Media? A stábnak a Kész átverés című Jáksó-műsor készítőjeként nagy tapasztalata van a kamerák elrejtésében, ami az epizódok sikerének egyik sarkalatos pontja.

A felvételek során rejtettek kamerát ablakba, háztetőre, csíptetős kamerát beépített emberek ruházatára, sőt játékbaba mellé a babakocsiba is. Öt kamera vette egy időben az eseményeket. Bár a stáb már messziről kiválaszthatta közeledő áldozatát, biztos nem lehetett abban, hogy a kiszemelt járókelő hogyan fog reagálni a hostessek csábítására.

A legnehezebb munka azonban a felvételek után kezdődött: az egy-egy jó gesztussal reagáló, a célcsoportnak is megfelelő, beugratott járókelőt meggyőzni arról, hogy igenis akar reklámfilmben szerepelni. Volt, aki könnyen ráállt, és akadt, akit hosszú győzködés után sikerült rávenni, de sokan semmilyen feltétellel sem akartak reklámfilmben megjelenni. A kameráknak viszont minden esetben rögzíteniük kellett a jeleneteket, így a három nap alatt majdnem háromórányi anyagot vettek fel. Nemcsak a nyersanyag fogyott, hanem a felfújható kanapé is, amelyet a kiszemelteket körülugráló hostessek tűsarkú cipőikkel négyszer is kilyukasztottak.

A felhasználható jelenetek közül az utómunkák és a prezentációk során dőlt el, hogy melyik hét alkotja majd a reklámfilmfüzért. A reklámokon keresztül az ország három városában hét fiatal vált egyik pillanatról a másikra közismert médiaszereplővé.

A szpotokban a reklámfilmekből jól ismert visszavágás technikáját alkalmazták. Ezt azt jelenti, hogy a film nem a terméket bemutató képekkel fejeződik be, hanem záróképként visszavágják a főszereplők egy-egy gesztusát. Ez a filmes megoldás képes oldani az amúgy didaktikusan sugalmazó reklámjellegen is.

Bauer László

hirdetés
hirdetés