hirdetés
hirdetés

Két aranyat ért az Ogilvy hirdetése

2010-10-09

Az első arany és két ezüst után újabb két arany dobverővel gazdagodott az idei Golden Drumon a magyar kreatívszakma. Az Ogilvy Police Ticket című munkáját outdoor és sajtó kategóriában is arannyal díjazták, a DDB kiesett. Az év ügynöksége tényleg a török DDB lett.

92 shortlistes munkából 38-nak osztott ki díjat a zsűri szombat este a 17. Golden Drum reklámfesztivál második és egyben utolsó díjátadó ceremóniáján a négy klasszikus kategóriában: a film, a rádió, az outdoor és a sajtó mezőnyben. A tíz díjazott film vagy filmsorozat közül csupán egyetlen, a Kreatív szerkesztői által már Cannes-ban megkedvelt (és díjazott) munka kapott aranyat: a finn TBWA Drama Queen című alkotása, amelyet a Young Director Awardnak készített.

A Grand Prix azonban a lengyel Change Integratednek járt, amely tavalyelőtt az Onovalov-emlékmű kampányával zsebelt be annyi díjat, hogy abban az évben végül az év ügynöksége lett. Idén a film kategória fődíját a Skoda Superb reklámjával nyerte meg, ami bár filmnek nehezen nevezhető, az ötlet tényleg zseniális – nem véletlenül kapott már díjat Cannes-ban is, csak ott a direkt megoldások kategóriájában.

A sajtó és az outdoor kategóriában – ahogy a shortlistről is sejthető volt már – az isztambuli DDB tarolt. Mindkét mezőnyben a CNN-nek készített sorozatuk eleme vitte el a Grand Prix-t: sajtóban a Cameraman, outdoorban pedig a meglehetősen bátor háromrészes sorozat: az Ahmedinejad & Putin, az USD & Riyal és az Oil & Weapon.

Cameraman
DDB&CO Turkey: CNN - Cameraman

Ahmedinejad and Putin
DDB&CO Turkey: CNN - Ahmedinejad & Putin

Oil and Weapon
DDB&CO Turkey: CNN - Oil & Weapon

USD and Riyal
DDB&CO Turkey: CNN - USD & Riyal

Ebben a két kategóriában született meg a két újabb, és egyben utolsó magyar arany is: az Ogilvy Mattelnek készített Police Ticket című reklámja mind outdoorban, mind pedig sajtóban meggyőzte a zsűrit, amelyben egyébként idén Tihanyi Péter, az ACG kreatívigazgatója ült magyar szakemberként. Benesch Ferenc vezető kreatívigazgató mindkét díjat Kismarty-Lechner Balázsnak, az Ogilvy kreatívigazgatójának köszönte meg. A másik shortlistes nevező, a DDB M-szendvicse kiesett – mint Tihanyi Pétertől megtudtuk, csupán egyetlen szavazaton múlott, hogy nem kapott ezüstöt. Az ACG korábbi aranya és ezüstje, valamint a DDB ezüstje után összesen öt díjjal zártuk a fesztivált.

Ogilvy: Mattel Hot Wheels - Police Ticket

Sajtóban összesen 13, outdoorban tíz díj talált idén gazdára, ebből a legtöbbet, összesen tízet a török ügynökségek vittek haza. A legtöbb díjat, összesen hetet, köztük két fődíjat az isztambuli DDB gyűjtötte be, amely ezzel az év ügynöksége címet is megszerezte a tavalyi győztes, a libanoni Leo Burnett után. Az Ogilvy budapesti irodája a két arannyal a lista ötödik helyét szerezte meg. A török irodának köszönhetően lett az év hálózata a DDB - ehhez azonban néhány pontot a magyar DDB is hozzátett az ezüstjével

Benesch Ferenc és Will Rust átveszik a díjat...
Benesch Ferenc és Will Rust, az Ogilvy vezető kreatívigazgatói átveszik az Ogilvy aranyait...

...majd koccintanak a győzelemre
...majd koccintanak a győzelemre, és megosztják a hírt az otthoniakkal is

Rádió kategóriában összesen négy ezüst dobverőt és egy fődíjat osztottak ki: ez utóbbit a Y&R Interactive Tel Aviv kapta az AIDS tudatosítását célul kitűző komplex kampány, a SDIA Project rádiós eleméért. A kampány egyébként média kategóriában már kapott két díjat, és a Szívlapáton írtunk is róla.

Lausek Esther

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés