hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ki állít?

Civilek neveznek a freecard-versenyre

Furcsa módon körülbelül százszor többen neveztek a Boomerang civil freecard-versenyére, mint a kreatív szakma számára meghirdetettre. Az Én képeslapom pályázat kiállításának sikere azt jelzi, hogy a fogyasztók nyitottak az ötletekre.
hirdetés
Hiába hallani sokat, hogy szeretik a kreatívok megmérettetni magukat, ha néhány kivételtől eltekintve nem szánnak rá időt, hogy részt vegyenek azokon a pályázatokon, amelyekre nem a kész reklámokkal kell nevezni. Ezt bizonyította a Boomerang kreatív freecard versenye, amelyre pár szakembertől összesen hét nevezés érkezett.

Korábban a Boomerangéhoz hasonló problémával küzdött az Arc is, amely az idén változtatott a kiíráson, és így az eddigieknél több szakmabeli jelentkezett. A Boomerang ügyvezető igazgatója, Lengyel Márta úgy gondolja, hogy a jövő évi pályázatnál a cég igyekszik majd az ideinél is intenzívebb kommunikációt folytatni a felhívásról, illetve a leadási határidőkről, hogy minél több poteciális versenyző, alkotó értesüljön róla.

A leadási határidő szeptember 19-én volt, a pályázatokra a felhívást augusztusban küldték ki. „Sajnos idén az volt a tapasztalat, hogy a kreatív ügynökségeket nem villanyozta fel egy olyan lehetőség, ahol - tét nélkül - valóban a kreativitásukat tudták volna megmérettetni, ugyanis a vártnál (és a tavalyinál is) sokkal kevesebb pályamű érkezett. Ez történhetett azért, mert nagyon elfoglaltak voltak, azért, mert nem jutott el hozzájuk az infó, vagy azért, mert elfogytak az ötletek. Ez utóbbi a szakmára nézve elég szomorú lenne” - nyilatkozta Lengyel Márta.

Amellett, hogy kevesen neveztek, a képeslapok színvonala sem volt minden esetben kielégítő, hiszen a zsűri nem adott ki első díjat, csak másodikat és harmadikat. A verseny díja az volt, hogy a nyertest ingyenes képeslapra kinyomtatja és terjeszti a Boomerang. Emellett a szponzor, a Zipfer is felajánlott ajándéktárgyakat.

Havasi Raymond, a Havasi reklámügynökség kreatívigazgatója és Spielmann Gábor, a Sylva kreatívigazgatója szerint ugyanazért nem neveznek a kreatívok a Boomerang versenyére, amiért például sokan az Arcra sem. Havasi elmondta: akik szakmailag a csúcson vannak, nagyon le vannak terhelve, és nincs arra idejük, hogy egy szakmailag tét nélküli versenyre külön reklámot készítsenek. „Úgy gondolom, hogy amit a kreativitásomról mutatni akarok, azt az ügyfelek által is be tudom bizonyítani – magyarázta Havasi Raymond. – Én azt tanácsolnám, hogy ha valaki reklámosokat akar versenyre késztetni, akkor egyszerűbb, ha az éppen futó hirdetéseket méri öszsze.”

A kreatívok nem sokan tudnak a Boomerangnak egy másik díjáról sem, amit a médiacég havonta oszt ki a freecardokon megjelent reklámok legjobbikának. Ilyet a Boomerang vezetősége csak akkor ad ki, ha a hónapban valóban talál olyan hirdetést, amely megérdemli az elismerést.

A kreatívok pályamunkáinál jóval több, körülbelül 500 érkezett arra a versenyre, amelyet a Boomerang a nagyközönségnek hirdetett meg az Én képeslapom címmel. Elvileg erre is nevezhetett reklámos – mint például az első helyezett csapatban Rácz Lukács –, de nem mint cég, hanem mint magánszemély. A nevezések száma nőtt a tavalyihoz képest, tehát az amatőrök körében a verseny egyre népszerűbb. Ráadásul ezen a pályázaton voltak reklámcélú képeslapok, például TCR-ek is. A kiírásban az szerepelt, hogy olyan képeslapot kell tervezni, amit a készítők maguk is szívesen megkapnának, illetve megfelel a freecard egyéb műfaji sajátosságainak.

Spielmann Gábor, a Sylva reklámügynökség kreatívigazgatója úgy véli, három probléma ügynökségenként különböző arányú egyvelege az okozója egy-egy cégnél a kevés szakmai nevezésnek. Az egyik, hogy az ügynökség nem tartja elég rangosnak a pályázatot, a másik az ügynökségi kreatívok alkotóvágyának hiánya, a harmadik pedig az, hogy a futó munkák nem engednek időt, energiát a pályázatra.

Kiállítva

Többek közt az Én képeslapom pályamunkáiból nyílt kiállítás Szabadságot az ötleteknek címmel az Iparművészeti Múzeumban októberben. A Boomerang második alkalommal szervezte meg az eseményt, amely 14 ország 500 ingyenes reklám-, kulturális és társadalmi célú képeslapjait mutatja be.

A hagyományos sajtó-, rádiókampány mellett a tavalyihoz hasonlóan indoor eszközöket is felhasználtak. A Copywriters.hu gondozásában futó kampányban másfél héten keresztül a kiemelt Boomerang freecard terjesztési helyszíneken leláncolt állványokkal találkozhattak a fogyasztók, majd az akció leleplezésére a láncok eltüntetése után egy, a kiállítást népszerűsítő matrica: „Szabadságot az ötleteknek! II. Nemzetközi Freecard Kiállítás” jelent meg a Boomerang képeslapállványokon.
A kiállítás rendkívül sok embert vonzott: több mint ötezren látták.

hirdetés
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Havasi Raymondot csak irigyelni tudom, és gratulálni Neki! Öszintén!
Véleményéből számomra az derült ki, hogy miden pályázati anyag, amit leadtak és ugye a legkreatívabbat adták le, elnyerte a megbízó tetszését.

Sajnos sokszor tapasztaljuk azt (és szerintem ezzel a véleményemmel nem vagyok egyedül), hogy hiába a kreatívitás az igyekezet, győzhet más is egy tenderen.

Tisztelettel: Szabó Attyla

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés