Kína - kampány a Made in China védjegyért
2007. augusztus 27. 11:40
A termékbotrányok után Kína négyhónapos kampányt indít a nemzetközi bizalom helyreállítására - írja a Világgazdaság. Peking az akciót annak érdekében szervezi, hogy megakadályozza a veszélyes termékek forgalomba kerülését.
Az exportált fogyasztási cikkek iránti nemzetközi bizalom helyreállítása a célja Kínának, ezért egy szeptembertől decemberig tartó kampányt szervez a Made in China jel védelmében.
A pekingi kormányzat külön testületet hozott létre az akció irányítására, ennek élére Vu Ji miniszterelnök-helyettest nevezték ki. A kampánnyal Kína meg akarja akadályozni a veszélyes, hibás termékek forgalomba kerülését, illetve elő kívánja segíteni a különböző cikkek - élelmiszerek, gyógyszerek, játékok - megfelelő minőségének garantálását.
Az akció keretében ellenőrzik, hogy az egyes élelmiszergyártóknak megvannak-e a megfelelő adminisztrációs, illetve higiéniás engedélyeik, továbbá kiemelten vizsgálják, hogy a gyártók nem használnak-e tiltott élelmiszer-adalékokat vagy növényvédő szereket.
A lap szerint a kampányra nem véletlenül decemberig kerül sor, ugyanis ebben a hónapban látogat Kínába Henry Paulson amerikai pénzügyminiszter.
Mint ahogy az ismert, az utóbbi hetek-hónapok sorozatos termékbiztonsági botrányai közül néhány érintette az Egyesült Államok fogyasztóit. Az amerikai Mattel játékgyártó és -forgalmazó például a kínai eredetű játékai közül két hete több, mint 20 millió darabot vont ki a forgalomból a gyermekek egészségére veszélyes ólomtartalom, illetve a leváló és lenyelhető mágnesek miatt.
Mint arról a Kreatív Online beszámolt, a Mattel játékgyártó vállalat printkampányt indított több nagy amerikai lapban, hogy biztosítsa a vásárlókat - elsősorban a szülőket - termékeinek biztonságosságáról.
A pekingi kormányzat külön testületet hozott létre az akció irányítására, ennek élére Vu Ji miniszterelnök-helyettest nevezték ki. A kampánnyal Kína meg akarja akadályozni a veszélyes, hibás termékek forgalomba kerülését, illetve elő kívánja segíteni a különböző cikkek - élelmiszerek, gyógyszerek, játékok - megfelelő minőségének garantálását.
Az akció keretében ellenőrzik, hogy az egyes élelmiszergyártóknak megvannak-e a megfelelő adminisztrációs, illetve higiéniás engedélyeik, továbbá kiemelten vizsgálják, hogy a gyártók nem használnak-e tiltott élelmiszer-adalékokat vagy növényvédő szereket.
A lap szerint a kampányra nem véletlenül decemberig kerül sor, ugyanis ebben a hónapban látogat Kínába Henry Paulson amerikai pénzügyminiszter.
Mint ahogy az ismert, az utóbbi hetek-hónapok sorozatos termékbiztonsági botrányai közül néhány érintette az Egyesült Államok fogyasztóit. Az amerikai Mattel játékgyártó és -forgalmazó például a kínai eredetű játékai közül két hete több, mint 20 millió darabot vont ki a forgalomból a gyermekek egészségére veszélyes ólomtartalom, illetve a leváló és lenyelhető mágnesek miatt.
Mint arról a Kreatív Online beszámolt, a Mattel játékgyártó vállalat printkampányt indított több nagy amerikai lapban, hogy biztosítsa a vásárlókat - elsősorban a szülőket - termékeinek biztonságosságáról.
(forrás:
Világgazdaság, Kreatív Online)