hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kisfilmekkel kampányol a kormány a fogyatékossággal élőkért

A fogyatékossággal élők esélyegyenlőségére hívja fel a figyelmet a kormány a héten indult társadalmi kampánya, amelyhez Herendi Gábor és még három rendező forgat szpotokat. A kampány a gazdasági helyzet miatt kompromisszumos költségvetéssel fut, de nem fújták le.
hirdetés

Négy tévészpotra és egy blogra épül a Miniszterelnöki Hivatal a héten indult társadalmi kampánya, amely a fogyatékossággal élők esélyegyenlőségére hívja fel a figyelmet. A már korábban betervezett kampányt nem fújták le azután, hogy a miniszterelnök bejelentette: a válságra reagáló aktivitásokat leszámítva leállítják a kommunikációs kampányokat.

A január 11-ig tartó TCR-kampányt ugyanis kiemelten fontosnak tartják, figyelembe véve, hogy a válságok mindig a legrosszabb helyzetűeket érintik a legjobban. A kampány ugyanakkor nem az eredetileg tervezett költségvetéssel fut: összesen 34 milliót költenek rá – tudta meg a Kreatív Online.

A kisfilmekre épül
A kampányhoz Herendi Gábor, Spáh Dávid, Gigor Attila és Verebes Zoltán forgatja a filmeket – jelenleg az első, Spáh Dávid mozgássérültekkel foglalkozó munkája fut. A reklámfilmek „azt kívánják tudatosítani, hogy a fogyatékossággal élőket többnyire társadalmi okok, nem pedig fogyatékosságuk akadályozza a mindennapi életben, hogy azonos jogok és azonos bánásmód illeti meg őket”. A kampány készítésében a fogyatékossággal élők érdekvédelmi szervezetei is közreműködtek.



A kampány részeként egy információs blog is indul, amelyre érdeklődőket és szakembereket egyaránt várnak, a fogyatékossággal élőket érintő kérdések mellett pedig a reklámkampány kulisszatitkait is bemutatják. A közszolgálati csatornákon, a Viasat3-on és a TV2-n futó szpotokat  emellett két hetilapban megjelenő cikkek is kiegészítik.

A kampány kreatívügynöksége a Grey, médiaügynöksége a Mediaedge:cia, pr-ügynöksége a Merlin Communications.
 

A szpotok
Spáh Dávid mozgássérülteket középpontba állító történetének kiinduló helyzete egy nagyvállalat sablonos állásinterjúja. Az állásinterjúra jelentkező, jó papírokkal és ajánlásokkal rendelkező fiatalember nem felel meg az interjún. Az elutasítás oka: a felvételiző nem mozgássérült. A reklámfilm olyan fordított világot mutat be, ahol a tolószékesek vannak többségben és a nem mozgássérült emberek érzik magukat megkülönböztetettnek, kirekesztettnek.

A Herendi Gábor rendezésében forgatott kisfilm egy látássérült párról szól. A kisfilm olyan pillanatokat mutat be, amelyek szinte minden szerelmes pár életében előfordulnak, függetlenül attól, hogy fogyatékosok vagy sem. A kisfilm címe sok mindent elárul: Veszekedés.

Pater Sparrow (Verebes Zoltán) kisfilmje egy meghitt, családi pillanatot ábrázol, amikor egy apuka esti mesét mond a kislányának. A kislány reakciói az elhangzottakra, a bensőséges szituáció elfedi azt a kettejük számára láthatóan lényegtelen tényt, hogy a siket apuka jelnyelvet használva teszi ezt. 

Gigor Attila értelmi fogyatékosokkal foglalkozó filmjének témája cikkünk megjelenése után megváltozott, a Kreatív Online egyelőre nem kapott információt az új változat történetéről.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (7 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Megtaláltam a Youtube-on.

http://www.youtube.com/watch?v=k55v4eYGDaw
#
A Herendi filmjeit nem akarjátok feltenni? Láttam tévében és sokkal erősebb, mint a Spah-é.
#
na jó bevallom... de amint látom neked meg a magyarral vannak gondjaid...
#
Te tényleg nem tudsz angolul.
#
kissrác tanulj meg a sorok között olvasni... bár azt biztos nem tanítják az iskolában, de azért sok sikert
#
Srác, tanulj meg angolul. Ez mást reklámoz. Viszont Spah David nagyon ügyes.
#
amcsik megint annyira előttünk járnak hogy csak na.. http://www.theonion.com/content/video/in_the_know_how_can_we_make_the_0
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés