hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kodak Drum - megvannak a magyar indulók

Kihirdette a zsűri a második magyar Kodak diákreklámfilm-pályázat győzteseit. A hét elkészült szpotból idén három jutott tovább az októberi Golden Drum reklámfesztiválra, ahol a filmek nemzetközi mezőnyben versenyeznek majd a közönség kegyeiért.
hirdetés
Több mint tíz éve írta ki először Nagy-Britanniában a Kodak az első reklámfilm-pályázatot, amelyen a filmkészítést tanuló diákok helyi reklámcégek és partnerek segítségével élesben próbálhatják ki tudásukat. A 30 másodperces reklámszpotok választható témáit a szigetországban mindig az egyik éllovas ügynökség (tavaly az Ogilvy & Mather) adja meg, általában különböző termékek népszerűsítésére – a munkák azonban kizárólag a polcnak, illetve a portorozsi Golden Drum reklámfesztiválon a Kodak csarnokba ellátogató szakmának készülnek.

„A verseny tavaly bevezetett magyarországi változatánál ezzel szemben az volt a cél, hogy a végtermék kapja meg az esélyt, hogy életre keljen. Ezért kicsit módosítottunk az eredeti recepten, és társadalmi célú reklámfilmekre hirdettünk pályázatot” – fogalmazott Szakács Péter, a Kodak magyarországi ügyvezető igazgatója szerdán, a második hazai verseny eredményhirdetésén. A lámpákat és kamerákat biztosító Sparks, illetve az utómunkákban segítő Focus Fox mellett így a projekt fő támogatójának a Szociális és Munkaügyi Minisztériumot sikerült megnyerni, ami filmenként 150 ezer forinttal járul hozzá a technológián túli költségekhez. A forgatáshoz szükséges összes eszközt, technológiát és nyersanyagot a Kodak, a partnerek, illetve a Színház- és Filmművészeti Egyetem és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem biztosítja. A versenyen ugyanis egyelőre ennek a két intézménynek a hallgatói indulhatnak. A briefeket a minisztérium adja, idén a kihűléses halálesetek, a családon belüli erőszak megelőzésére, a gyermekek korai életszakaszára való odafigyelésre és a fogyatékosok, illetve a romák elfogadására buzdító reklámfilmmel lehetett pályázni.

A tavalyi nyertes


Az első forduló után, forgatókönyv alapján hét alkotócsoport kapott lehetőséget film elkészítésére. Az elkészült művek színvonala a zsűri szerint magasan felülmúlta a tavalyiakét. A zsűri tagjai Gálik Péter, a Scholz & Friends kreatívigazgatója, Teszler Tamás, az Országos Diákzsűri elnöke, Sipos Tamás, a Laokoon Film producere, Márk Iván operatőr és Kopper Judit, a Magyar Televízió munkatársa, illetve a minisztérium képviselői voltak. Legjobbnak egyöntetűen Hájos Zsolt, Szigethy Márton és Magyari Zsolt Levegő című alkotását ítélték, amely a mozgáskorlátozottakra hívja fel a figyelmet, de ugyanez a trió készítette a második legjobbnak tartott filmet, a romakérdést feldolgozó Defektet is. Harmadikként Bagota Béla és Szandtner Dániel Van másik út című filmje jutott a győztesek közé, amelyik a családon belüli erőszak témáját dolgozza fel (Péterfy Bori színész/énekesnő főszereplésével). Idén úgy tűnik, csak a Színház- és Filmművészeti Egyetem tarolt, mindhárom munkát ennek hallgatói készítették.

Angol feliratozás után a reklámfilmek bemutatkoznak a nemzetközi mezőnyben is: október 9-én, a szlovéniai Portorozsban megrendezett Golden Drum Reklámfesztivál Kodak csarnokában mutatják be őket, ahol a közönség szavazhat a legjobbnak tartott munkára. Tavaly Lóth Balázs söpörte be a közönségdíjat Szeret – nem szeret című szpotjával, és van egy olyan gyanúnk, hogy a szívhez szóló, drámai TCR-ek idén is nagy eséllyel indulnak a többi ország mosópor-, üdítő-, vagy telefonreklámjaival szemben.

A minisztérium reményei szerint a legjobb társadalmi célú diák-reklámfilmek a televízióban is futni fognak, ezt a tervet azonban egyelőre még a tavalyi nyertes munkával kapcsolatban sem sikerült kivitelezni.
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés