hirdetés
hirdetés
hirdetés

Koltai filmjétől csökken az államadósság

Koltai Lajos és Zságer Balázs dolgozott az Államadósság Kezelő Központ új imázsfilmjén, amely az új stratégia alapján készült. A koncepciót a HG360 készítette, amelynek központi üzenete, hogy a magyar állampapírok vásárlása nem csupán üzlet, hanem az összetartozás kifejezése. Az értékesítési pontok bővítése miatt is, a kampánynak erős vidéki jelenléte lesz, ami a megyei napilapokban és közterületi hirdetéseken lesz majd látható.

hirdetés

Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) új kampányának imázsfilmje a „Mi történetünk” címet viseli, ahogy Koltai Lajos a szpotot rendező világhírű operatőr elmondta: „a filmben látható arcok egyet akarnak: cselekedni, segíteni” – azzal, hogy magyar állampapírokat vásárolnak. A kampánnyal az ÁKK-nak az a célja, hogy a lakosság a bankbetétek mellett az állampapírokba is fektessen.

Töröcskei István, az ÁKK vezetője a filmet bemutató sajtótájékoztatón elmondta: új termékkel próbálják megsegíteni a magyar gazdaság nehéz helyzetét, őket pedig két tehetséges művész, Koltai Lajos és Zságer Balázs segítette ebben.

Az állampapírok reklámozását 1995-ben vette át a Pénzügyminisztérium, majd az ÁKK a Magyar Nemzeti Banktól - idézte fel a papírok hirdetésének kezdeteit Borbély László András, az ÁKK általános vezérigazgató-helyettese. A papírok lakossági hirdetésekor a megszokott üzenet a biztonság, egyes esetekben pedig a magas hozamok voltak. Ezzel szemben most valami újat vártak a kreatívügynökségtől, mivel a korábbi 10-ről 3 és fél százalékra csökkent az elmúlt években a lakosság állampapírokban tartott megtakarításainak aránya, ami Borbély értékelése szerint sajnálatos. "Az országnak az lenne a jó, ha minél többen fektetnék megtakarításaikat államkötvényekbe, hiszen az állampolgárok nem mennek el" - mondta Borbély, majd reményeit kifejezve hozzátette: a kifizetett kamatokat utána a magyar gazdaságba fektetik ismét, a pénzt itthon költik el.

Mi vagyunk az állampapír

Az új üzenetet új ügynökség alkotta meg: az ÁKK 120 millió forintos kreatívtenderét a HG360 április közepén nyerte meg. A kampány központi üzenete pedig az, hogy az állampapír vásárlása nem csupán üzlet, hanem az összetartozás kifejezése is.

A Koltai Lajos által rendezett filmben, amelynek operatőre Dobos Tamás volt, eddig nem látott arcokat mutatnak meg. Koltai a film forgatásáról elmesélte, hogy a szereplőktől azt kérte, képzeljék el, hogy olyasvalamit látnak, amivel minden nap találkoznak és próbáljanak benne valami újat felfedezni. A film zenéjét Zságer Balázs szerezte, elmondása szerint az akusztikus hangszerek és az elektronikus zene elegyével arra törekedett, hogy hidat verjen az autentikus és a mai kortárs zene közé. 

A kampány során még három filmet terveznek forgatni, amelyek egy-egy terméket hirdetnek majd. Ezek közül az első június elején indul majd, és a Prémium Magyar Államkötvény bevezetését szolgálja majd. A kreatívkoncepció szerint a további szpotok a most bemutatott imázsfilm egy-egy szereplőjének történetét bontják majd ki a további filmek, amelyeket már nem Koltai, hanem más rendező készít majd el.

Rédey Iván, az ÁKK Marketingkommunikációs Főosztályának vezetője a Kreatív Online kérdésére elmondta, hogy a film koncepciójára támaszkodó sajtó-, közterületi-, rádiós- és online- hirdetések is erősítik majd a kommunikációt. A film az országos csatornákon lesz majd látható, az első két hétben ráadásul a hosszabb, 45 másodperces rendezői változat. Sajtóban az országos és megyei napilapokat használják majd, és erős lesz a kampány közterületi része is.

A vidéki jelenlét már csak azért is fontos része a kampánynak, mert a Magyar Államkincstár bővíteni szeretné az értékesítési hálozatát, hogy több helyen lehessen jegyezni a papírokat.

Rédey Iván szerint közterületen kizárólag prémiumkategóriás felülteket rendelnek, Budapesten és vidéki nagyvárosokban építési hálókon is meg fognak jelenni a hirdetésekkel. A papírokat Combino-villamosokon és a Nyugati téri Skála üvegfelületén is hirdetni fogják. Hogy pontosan mely felületeken mennyiért hirdetnek, arra az ÁKK főosztályvezetője nem válaszolt.

Az ÁKK több mint kétmilliárdos médiatenderét a Vivaki nyerte el még 2011 augusztusában.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés