hirdetés
hirdetés
hirdetés

Költészetre költ a Rubophen

Felemás eredményekkel zárult a Rubophen Versíró Verseny, amely a láz- és fájdalomcsillapító forgalmazója, a Zentiva újszerű, a piac többi szereplőjétől eltérő kommunikációs stratégiájának központi eleme volt. A közösségépítés a vártnál jobban sikerült, de a siker a gyógyszer értékesítési számaiban nem köszön vissza.
hirdetés

Péntek éjfélkor lezárult a nevezés a Rubophen Versíró Versenyre, amelyet augusztus 1-jén indított el a gyógyszer hazai forgalmazója, a Zentiva. A verseny és a hozzá kapcsolódó weboldal a gerince a multinacionális cég idei kommunikációs stratégiájának, amely a hagyományos reklámeszközök helyett a költészeten keresztül próbálja megszólítani az embereket.

„Néhány órával 2007 karácsonya előtt a Zentivások úgy döntöttek, a Rubophen 2008-ban kiszáll a versenyből. Egy egész évig nem szőnyegbombázza a nézők agyát homlokráncolós reklámfilmekkel, nem beszél a Rubophen márkáról, csak a lázról és a fájdalomról. Versben és versekkel” – írja a cég sajtóközleménye. A merész ötlet Vernyik Imrétől, a marketingkommunikációs és egyéb projektekre februárban alapított Hídvégi Vernyik Projektház egyik tulajdonosától származott, és cége az egész éves kommunikáció projektügynöksége. A médiaügynökségi feladatokat a ZenithOptimédia, a rendezvényszervezést a Special Event, a pr-feladatokat kezdetben a Próbakő, később a LocalTime látta el. A versíróverseny weboldala a Spicy Bites munkája. Az ügynökségek valamennyi megbízást felkérésre végeztek.

Vernyik Imre, a versíró verseny ötletgazdája, Bogáthy Judit, a Zentiva hr- és kommunikációs vezetője, Fenyő Iván színművész, a zsűri tagja és Turczi István, a Parnasszus főszerkesztője, a zsűri tagja
Vernyik Imre, a versíró verseny ötletgazdája, Bogáthy Judit, a Zentiva hr- és kommunikációs vezetője, Fenyő Iván színművész, a zsűri tagja és Turczi István, a Parnasszus főszerkesztője, a zsűri tagja

„Bíztunk benne – fogalmazott Bogáthy Judit, a Zentiva HR- és kommunikációs vezetője a Kreatív kérdésére, miért vágtak bele egy, a versenytársakétól ennyire eltérő kommunikációba. – Anyavállalatunk Csehországban évek óta támogat kulturális eseményeket, komolyzenei fesztiválokat, filmes produkciókat, így ez az ötlet illett a hagyományokhoz is.”

A költészetre építő, „36 fokos lázban égek” szlogent viselő kommunikáció tíz televíziós miniprogrammal kezdődött idén februárban és márciusban az RTL Klubon, amelyekben a szereplők verseket szavaltak, a Rubophen és forgalmazója pedig támogatóként jelent meg. Ezt a 20 millió forintos tévés kampányt követték nyáron a különböző utcai, ún. urban poetry performanszok, amelyek keretében néhányan Budapest forgalmas helyein mondtak verseket.

Augusztusban, a versíró versennyel egyidőben, a TÁP-színház közreműködésével elindult nevezési turné, amely négy megyeszékhelyen és a fővárosban tett látogatást, és adott lehetőséget a személyes nevezésre. Ezeket két-két autós és kerékpáros hirdetőfelület harangozta be az adott városokban, valamint az Origóra és a Rtlklub.hu honlapra épített internetes kampány. Szeptemberben megjelentek a verseny hirdetései a metrószerelvényekben is, valamint szponzorált vers-rovatok a vasárnapi Blikkben és a Nők Lapjában. Az októberi Kaleidoszkóp Versfesztiválon a Magyar Versmondók Egyesülete a Rubophen Versíró Versennyel karöltve egy Guiness-rekordra is vállalkozott: 100 felolvasó felváltva olvasott fel folytonosan több mint 6.500 verset – zömmel a Versíró Versenyre érkezett pályaművekből – több mint 102 órán keresztül. A Rubophen kommunikációja szeptember közepétől november végéig ismét, a tavaszihoz hasonló új televíziós miniprogramokkal folytatódik, megint az RTL Klubon.


„Sajnos az értékesítési számokban ez még nem mutatkozik meg, de a versíró verseny sikere kétségtelen” – mondta Vernyik Imre a nevezést lezáró rendezvényen. Ez utóbbi állítását azok a számok támasztják alá, miszerint a verseny weboldalán a 3,5 hónap alatt több mint 44 ezer egyedi látogató járt, 4.330 költő regisztrált és 24.500 verset küldött be. Bár az eredeti tervek és a sajtóközlemény szerint „ha 2008-ban nő a Rubophen piaci részesedése, akkor 2009-ben is megmarad az új stílus, ha viszont csökken, akkor jövőre jönnek újra a homlokráncolós reklámkampányok”, Vernyik másképp nyilatkozott a folytatásról. „A honlap olyan közösségi oldallá vált, hogy nem kétség, hogy fenntartjuk, ami pedig a költészettel összekapcsolódó kommunikációt illeti, az első egy év a hiteles háttér létrehozásáról szólt, amit ezután kell a tömegmédia eszközeivel kommunikálni.”

A versíró verseny költségvetése a szervezők tájékoztatása szerint 125 millió forint volt, január közepén a díjazottak között összesen hárommillió forintot osztanak szét, 30 versből albumformátumú antológia készül, a győztes verset pedig 100 ezer freecardon terjesztik majd.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés