hirdetés
hirdetés
hirdetés

Konzorciumban a kiadók és médiaügynökségek

Nemzeti Olvasottság Kutatás néven 23 kiadóból és hét médiaügynökségből konzorcium alakult. A szervezet az olvasottsági kutatás megrendelői csoportját alkotja. 

hirdetés

December 6-án megalakult az olvasottsági kutatás megrendelői csoportja, amely 2011-től tulajdonosként képviseli a kiadókat és médiaügynökségeket a kutatás során. A konzorcium nyitott, újabb kiadók, médiatulajdonosok és médiaügynökségek bármikor csatlakozhatnak a közösséghez.

Mint arról beszámoltunk, januártól az olvasottságkutatást a Millward Brown és a TNS Hungary végzi miután márciusban megnyerte a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) közös tenderét. Az olvasottságkutatási projekt következő állomása a Nemzeti Olvasottság Kutatás Konzorcium (NOK), amelyet 23 kiadó és hét médiaügynökség hozott létre, és a jövőben ez a szervezet képviseli a megrendelőket a kutatók és a piac felé.

A konzorcium kizárólagos célja a versenysemleges adathozzáférés biztosítása és a kutatás szakmai kontrollja. A szervezet az előkészítés során elemezte a nemzetközi kutatás-vezetési gyakorlatot, így már működő megoldásokat ültettek át a hazai gyakorlatba.

A vásárlók számára az adathozzáférés díja független a konzorciumi tagságtól, és kizárólag a kiadó, médiaügynökség, illetve a hirdető hirdetési piaci teljesítményétől, valamint kiadók esetén a mérésben szereplő médiatermékek számától függ. A NOK közleménye szerint a szolgáltatói megállapodást követően minden csatlakozó lapkiadóval egyenként kötnek szerződést.

"A csoport a megalapítással nem vált zárt elitklubbá, hiszen az alapító szerződés értelmében bármely vállalkozás egy egyszerű nyilatkozattal csatlakozhat a megrendelőkhöz és onnan számítva részt vehet valamennyi, vásárlókat érintő döntésben, mint például az éves költségvetés és költségmegosztás meghatározása, valamint a kutatás szakmai kérdéseiről, a további fejlesztési lehetőségekről való döntéshozatal” – fogalmaz a NOK.

A konzorcium képviselője Máth András lett, aki a korábbi előkészítő projektet is irányította.

A NOK tagjai

Axel Springer Budapest, Axel Springer Magyarország, Berg Média, Est Média Group, Galenus, Geomédia,Haszon Kiadó, Heti Válasz, Híd Rádió, HVG, Inform Média, Lapcom, Magna Hungária, McMedia, Media Planning, Mediaedge:cia, Metropol, Mindshare, Napi Gazdaság, Népszabadság, Pannon Lapok, Patikatükör, Piac és Profit, RF Hobby, Ringier, Sanoma, Szép Házak, Telegráf, Théma Lapkiadó, Vivaki

Nemzetközi szervezetek

Egyesült Királyság - National Readership Survey (NRS)
Németország - Arbeitsgemeinschaft Media-Analyse (AG-MA)
Svájc - WEMF
Belgium - Centre d'Information sur les Médias (CIM)
Dél-Afrika - South African Advertising Research Foundation (SAARF

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Köszönjük!
#
Sziasztok,
Az olvasottságmérést a Millward Brown és a TNS Hungary nyerte el konzorciumban. Érdemes lenne javítani a cikkben.
Köszönettel: Anna

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés