hirdetés
hirdetés
Brandfestival Digital

Közösségi marketing - „és ez nem bullshit”

2008-04-29
Néhány éve a blogok és a közösségi oldalak reklámfelületei eladhatatlanok voltak Magyarországon, mostanra pedig mindkettőre rátaláltak a hirdetők – illusztrálták a BrandFestival Digital előadói a közösségi marketing lehetőségeiben bekövetett változásokat.
Az első hazai blogok és blogszolgáltatók indulásakor eladhatatlanok voltak a hirdetési felületek: a bloggereknek sem a közönségükről, sem az elérési mutatókról nem volt fogalmuk – idézte fel a hőskort Dobó Mátyás, a Blogter tartalomfejlesztési igazgatója. Mint mondta: azóta javult a helyzet: a cégek egyrészt blogokat indítanak, másrészt már létező blogokon reklámoznak. Példaképp az első magyar blogok egyikét, a Plastikot hozta fel, amelynek működtetője nemrég hónapokra előre eladta az összes reklámfelületét.

„Integrált közösségi marketing” – Gerényi Gábor, az Index stratégiai tanácsadója ezt a saját kifejezést próbálta bedobni a BrandFestival Digitalon a köztudatba. Az online elérhető közösségi funkciók – a fórumoktol a blogokon át a wikikig – szerinte nem csak felhasználók, de vásárlók és vásárlók, illetve fogyasztók és cégek között is kapcsolatot teremthetnek, ami elsősorban a már a márka táborához tartozó fogyasztók megtartásához hasznos. Ehhez hasznos információkra van szükség a marketingbeszéd helyett, és annak felismerésére, hogy a fogyasztó a főszereplő, nem a termék. „És ez nem bullshit" – tette hozzá.

Halász Kata, a Coca-Cola Hungary marketingigazgatója a Coke Club 2007-es promócióján mutatta be, hogyan működhet egy webkettes kampány. A cég előbb videótartalmakat hozott létre, amelyeket az Indexen és videómegosztóján keresztül népszerűsítettek, majd az iWiW adatlapjait márkázták. Végül a reklámozott Coke Club koncertjeit az interneten is közvetítették – a legsikeresebb példa esetén 9000 néző követte az adást, azaz többen, mint ahányan a helyszínen látták a koncertet.

Pál Zsombor

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés