hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kreatív informatikusok

A Budapesti Közgazdaságtudomáyi Egyetemen 2000 óta működik az e-business kutató központ, melynek vezetője, Nemeslaki András a Nagy Kreatív Napon a technológia és a kreativitás kapcsolatáról tartott előadást.
hirdetés
A tanszékvezető Daniel Couger 1996-os kreatív problémamegoldási modelljére alapozta előadását, melynek alapvető célja azon módszer feltárása volt, mely segíthet a technológiai beállítottságú emberek kreativitásának felkeltésében. A kutatás feltételezi, hogy a kreativitás egy része tanulható. Nemeslaki a módszer fontosságát abban látja, hogy korunk új gazdaságának sikertényezője maga a kreativitás, és állítja, a legnagyobb vezetői kihívások közé tartozik, hogy ezt a rendkívül hasznos erőforrást hogyan tudják kezelni.

A kreativitást azonban számtalan tényező akadályozhatja: szokások, melyektől nem tudunk megválni, valamint érzelmi, kulturális és környezeti akadályok. Ezek feltörése a cél.

Couger ismertetett modellje öt fázist különböztet meg: a problémadefiniálás, a lényeges információ feldolgozása, az ötletek generálása, az értékelés és priorizálás a megvalósítási tervben ölthet alakot. A folyamat leglényegesebb állomása az ötletek generálása, melyben a szokványosnak mondható módszerek között helyett kapott az inkubálás (lazítás) és a humor. A tanszékvezető állítása szerint a mai állásinterjúkon szokatlanul megnőtt a jelölt humorérzékének szerepe.

Az előadás végén egy kutatás eredményét ismerhettük meg, amely rámutatott: az informatikusok a kreativitást gátló tényezőket az átlagnál erősebbnek, míg az ösztönzőeket az átlagnál kevésbé fontosnak érzik. Ennek az eredménynek az átlaghoz való közelítése a vezetők feladata, és egyben az informatikusok kreatívabb munkavégzésének feltétele.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés