Kreatív informatikusok
A kreativitást azonban számtalan tényező akadályozhatja: szokások, melyektől nem tudunk megválni, valamint érzelmi, kulturális és környezeti akadályok. Ezek feltörése a cél.
Couger ismertetett modellje öt fázist különböztet meg: a problémadefiniálás, a lényeges információ feldolgozása, az ötletek generálása, az értékelés és priorizálás a megvalósítási tervben ölthet alakot. A folyamat leglényegesebb állomása az ötletek generálása, melyben a szokványosnak mondható módszerek között helyett kapott az inkubálás (lazítás) és a humor. A tanszékvezető állítása szerint a mai állásinterjúkon szokatlanul megnőtt a jelölt humorérzékének szerepe.
Az előadás végén egy kutatás eredményét ismerhettük meg, amely rámutatott: az informatikusok a kreativitást gátló tényezőket az átlagnál erősebbnek, míg az ösztönzőeket az átlagnál kevésbé fontosnak érzik. Ennek az eredménynek az átlaghoz való közelítése a vezetők feladata, és egyben az informatikusok kreatívabb munkavégzésének feltétele.