hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kreatív Reklámverseny 2002

Külföldi szakújságírók zsűriztek

A Kreatív marketingkommunikációs szaklap idén először rendezte meg önálló reklámfesztiválját. A Kreatív Reklámverseny 2002 elnevezésű rendezvény az AdAge The Best utódjaként jött létre. A szervezők célja az volt, hogy a magyar kreatívok számára olyan fórumot teremtsenek, ahol tehetségüket kizárólag külföldi szakújságírók objektív mércéje bírálja el, emellett arra is lehetőséget kívántak teremteni, hogy az eddigieknél komolyabban honorálják a reklámkészítők munkásságát.
hirdetés
A versenyre összesen 63 nevezés érkezett 20 különböző ügynökségtől és produkciós cégtől. Bíztató tendencia, hogy a nagy nemzetközi ügynökségek mellett a kreatív szakma kevésbé ismert szereplői is igen nagy súllyal képviseltették magukat a megmérettetésen. Nevezni fogyasztói, illetve társadalmi célú film, print, internet és DM kategóriában lehetett, de a zsűri végül a tcr témájú hirdetéseket összevontan értékelte. A pályáztatott munkák közül visszaköszönt számos, nemzetközi fesztiválokról már ismert alkotás is, amelyek a magyar versengésen is jó eredménnyel szerepeltek.

A zsűri 1-től 10-ig értékelte a versengő munkákat és a kulturális háttér különbözősége meg is látszott a pontokon. A mezőny a nyomtatott kategóriában mutatott egyedül egységes képet. Az itteni győztes, a Leo Burnett Budapest a Chio-Wolf Magyarország számára készített csokoládés goldfischli kampányával és a legtöbb elért helyezésével az Év Kreatív Ügynöksége és az Év Kreatív Munkája címet is elnyerte. Az ügynökség a Kreatív révén részt vesz a 2002-es Epica fesztiválon.

Damien Hackett, az ír IMJ főszerkesztője filmes termésünket dicsérte, de online kategóriában némileg bátrabb kampányokra számított. Seppo Maattanen, a finn szaklap főszerkesztője sem volt elragadtatva a netes mezőnytől, de a nyomtatott kategóriát ő is európai sztenderdnek értékelte. DM-kategóriában a Grey Budapest, internet kategóriában magasan a Kirowski győzedelmeskedett. Érdekes véletlen, hogy a szép számban nevezett filmek (fogyasztói, valamint TCR) közül két olyan vitte el a pálmát, amelyet nem ügynöksége, hanem produkciós cége, az Argus Film és a Stáb Film nevezett a Kreatív Reklámversenyre.

Zsűri
A zsűri elnöke: Hanspeter Heckel, a Müncheni székhelyű Werben und Verkaufen hetilap főszerkesztője. A W&V Németország vezető reklámszaklapja.
Zsűritagok: Damien Hackett, a dublini IMJ tulajdonos-főszerkesztője.
  James Lanham, a lisszaboni Prisma tulajdonos-főszerkesztője.
  Pavel Cerny, a prágai Strategie főszerkesztője. A hetilap piacvezető a marketingkommunikációs szektorban.
  Martin Mazág, a cseh Strategie testvérlapjának, a pozsonyi székhelyű szlovák Strategie főszerkesztője.
  Seppo Maatanen, a helsinki székhelyű finn Markkinointi&Mainonta főszerkesztője.

Elnöki összefoglaló

Hanspeter HeckelHanspeter Heckel, a német Werben und Verkaufen főszerkesztője, és egyben a Kreatív Reklámverseny zsűrielnöke elmondta, az elmúlt évek tapasztalata, hogy Kelet-Európa és Dél-Amerika a nyomtatott hirdetések terén rendkívül erős mezőnyt képvisel. Nem volt ez másképpen a jelen versengés esetében sem, a beküldött munkák igen magas színvonalat képviseltek.

„Véleményem szerint egyik oka ennek a régió komoly grafikusi hagyománya. Gondoljunk csak a 20-as évek orosz konstruktivistáira, vagy például Rófusz Ferenc, illetve a Bean-rajzfilmeket készítő Varga Stúdió nemzetközi sikereire. Másrészt feltételezem, hogy a tévéreklámok készítésének kezdetben korlátozott lehetőségei miatt a kelet-európai kreatívok eleinte fokozottabban figyeltek a nyomtatott hirdetésekre.”

Azonban mára már a filmes szpotoknak sincs mit szégyellniük, lemaradásukat javarészt behozták. „Mindenekelőtt a humornak van szembetűnően komoly szerepe a magyar tévéreklámokban. A Holsten-kampány filmjében például olyasfajta fekete humorral találkozunk, amelyet eddig csak Angliából ismertünk. Ez a munka nagyon sikerült.”

A zsűrielnök egyedül a fogyasztói DM kategória munkáit tekintette a nemzetközi átlagnál gyengébbnek, véleménye szerint itt minőségben a német, angol, amerikai sztenderdek még jóval magasabban állnak. „Mindent összevéve a benyomásaim nagyon pozitívak a magyar reklámokkal kapcsolatban, az itteni kreatívokban még igen sok potenciál rejlik, ami lassan úgy tűnik a gyakorlatban is megvalósul.”

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés