Kreatív Reklámverseny 2002
Külföldi szakújságírók zsűriztek
A zsűri 1-től 10-ig értékelte a versengő munkákat és a kulturális háttér különbözősége meg is látszott a pontokon. A mezőny a nyomtatott kategóriában mutatott egyedül egységes képet. Az itteni győztes, a Leo Burnett Budapest a Chio-Wolf Magyarország számára készített csokoládés goldfischli kampányával és a legtöbb elért helyezésével az Év Kreatív Ügynöksége és az Év Kreatív Munkája címet is elnyerte. Az ügynökség a Kreatív révén részt vesz a 2002-es Epica fesztiválon.
Damien Hackett, az ír IMJ főszerkesztője filmes termésünket dicsérte, de online kategóriában némileg bátrabb kampányokra számított. Seppo Maattanen, a finn szaklap főszerkesztője sem volt elragadtatva a netes mezőnytől, de a nyomtatott kategóriát ő is európai sztenderdnek értékelte. DM-kategóriában a Grey Budapest, internet kategóriában magasan a Kirowski győzedelmeskedett. Érdekes véletlen, hogy a szép számban nevezett filmek (fogyasztói, valamint TCR) közül két olyan vitte el a pálmát, amelyet nem ügynöksége, hanem produkciós cége, az Argus Film és a Stáb Film nevezett a Kreatív Reklámversenyre.
Zsűri | |
![]() | |
A zsűri elnöke: | Hanspeter Heckel, a Müncheni székhelyű Werben und Verkaufen hetilap főszerkesztője. A W&V Németország vezető reklámszaklapja. |
![]() | |
Zsűritagok: | • Damien Hackett, a dublini IMJ tulajdonos-főszerkesztője. |
![]() | |
• James Lanham, a lisszaboni Prisma tulajdonos-főszerkesztője. | |
![]() | |
• Pavel Cerny, a prágai Strategie főszerkesztője. A hetilap piacvezető a marketingkommunikációs szektorban. | |
![]() | |
• Martin Mazág, a cseh Strategie testvérlapjának, a pozsonyi székhelyű szlovák Strategie főszerkesztője. | |
![]() | |
• Seppo Maatanen, a helsinki székhelyű finn Markkinointi&Mainonta főszerkesztője. | |
![]() |
Elnöki összefoglaló
|
„Véleményem szerint egyik oka ennek a régió komoly grafikusi hagyománya. Gondoljunk csak a 20-as évek orosz konstruktivistáira, vagy például Rófusz Ferenc, illetve a Bean-rajzfilmeket készítő Varga Stúdió nemzetközi sikereire. Másrészt feltételezem, hogy a tévéreklámok készítésének kezdetben korlátozott lehetőségei miatt a kelet-európai kreatívok eleinte fokozottabban figyeltek a nyomtatott hirdetésekre.” Azonban mára már a filmes szpotoknak sincs mit szégyellniük, lemaradásukat javarészt behozták. „Mindenekelőtt a humornak van szembetűnően komoly szerepe a magyar tévéreklámokban. A Holsten-kampány filmjében például olyasfajta fekete humorral találkozunk, amelyet eddig csak Angliából ismertünk. Ez a munka nagyon sikerült.” A zsűrielnök egyedül a fogyasztói DM kategória munkáit tekintette a nemzetközi átlagnál gyengébbnek, véleménye szerint itt minőségben a német, angol, amerikai sztenderdek még jóval magasabban állnak. „Mindent összevéve a benyomásaim nagyon pozitívak a magyar reklámokkal kapcsolatban, az itteni kreatívokban még igen sok potenciál rejlik, ami lassan úgy tűnik a gyakorlatban is megvalósul.” |