hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kvízjáték nyeremény nélkül

A Telemedia ATV-n futó kvízjátékába betelefonáló játékosok nem tudták beváltani a nyereményüket. A versenyhivatal ezért hárommillió forint bírságot szabott ki.
hirdetés

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Telemedia 2008. szeptember 16. és 2008. november 7. között – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A vállalkozás az ATV-n sugárzott Többet ésszel című játékába többször betelefonálóknak törökországi utazást ígért, de végül egyetlen „nyertes” utaztatására sem került sor. A vállalkozás ezért 3 millió forint bírságot kapott.

A hivatalhoz számos fogyasztói panasz érkezett, hogy a műsorban ígért nyereményüket nem tudták igénybe venni. A játékosok az adást követő néhány hét múlva egy fénymásolt, dátum és aláírás nélküli utazási utalványt kaptak, a rajta található telefonszámon azonban csak üzenetrögzítő volt elérhető. Az utalványból azt is megtudhatták, hogy az csak a szállodai tartózkodásra jogosít, az utazást egyénileg kellene megszervezniük.

A Telemedia a panaszok alapján értesült az esetről, majd 2008. november 14-én az utazásszervező cég, a Directa Ltd. arról értesítette a céget, hogy a jövőben nem teljesíti a szerződéses kötelezettségeit, és nem adja ki a nyereményeket.

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerint kifogásolható az a kereskedelmi gyakorlat, amely olyan benyomást kelt, mintha a fogyasztó megnyert, vagy meg fog nyerni egy nyereményt, miközben valójában nincs is nyeremény. Ugyancsak kifogásolható, ha van ugyan nyeremény, ám annak igénybevétele a fogyasztó számára meghatározott pénzösszeg megfizetéséhez vagy költségek viseléséhez kötött.

Közben a GVH egy másik ügyben is tájékoztatást adott: jogsértőnek tartotta a Kaschmir-Gold reklámjait, ugyanis 2007-ben és 2008. első negyedévében a mágneses derékaljat úgy hirdették, hogy az betegséget megelőző, kezelő, a tüneteket enyhítő hatással bír.

Az Orvostechnikai Igazgatóság (OTI) által támasztott feltételek szerint az eszköz elismertetéséhez klinikai adatokra van szükség, a cég által benyújtott dokumentáció azonban nem volt alkalmas az állítások igazolására, ezért 2009 októberében az OTI a terméket kivonta a forgalomból és törölte a nyilvántartásából.

A GVH megállapította ugyan a jogsértést, de bírságot nem szabott ki.
 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés