hirdetés
hirdetés
hirdetés

Publicisztika

Lapulj, magyar!

A párkeresés rögös útjai

Szevasz! Téged sem vesznek észre a lelapuló hajad miatt? Hát engem se. Azért vagyok olyan nyers, hátha akkor mégis. Igaz, előfordult már, hogy beleszerettem egy kifejezetten lelapuló hajú lányba, de most már vissza se köszönök az ilyennek, hát mit akar egyáltalán a nyomorult?
hirdetés
No de ez apróság. Azt tessék észrevenni inkább, hogy egy kétezer éves üzenet éppen napjainkban öltözött új jelmezbe. Kezdetben vala az Ige, ugyebár, aztán itt ugrunk egyet, és azt mondja Jézus: „ezt cselekedjétek az én emlékezetemre”. Ezt is cselekedtük egy darabig. Most viszont azt mondja egy figura a plakáton, hogy „este buli”, és a nyelvére helyezi a szent „Winterfresh-ostyát”. Csodálatos, lenyűgöző, a történelemmel nézünk farkasszemet. Az ostya eredetileg ugyan ízetlen és kellemetlen érzés a nyelven, de van mögötte valami ködös elmélet, hogy ez az ő teste, tehát együk meg, mert megenni valakit a teljes birtoklás gesztusa évmilliók óta.

A „Winterfresh-ostya” ugyan senkinek sem a teste, sőt hűlt helye marad, viszont friss leheletet biztosít – aztán este buli. A Legújabb szövetség.

Ha már a párkeresés rögös útját rójuk, hadd emlékezzek meg egy másik örök pillanatról: arról, amikor az ember gazdasági javait méri össze a kialakulófélben lévő kapcsolattal. Ez a Heineken új reklámja, a hűtőben dilemmázó házigazdáról. Benne van persze a reklám immanens túlzása, de szimbólumként aranyosan megállja a helyét: a jobbik sört akkor inkább megtartom magamnak, a paranoid szingli védelmezi életét a betolakodótól. Bár kilenc macskával azért még lehet együtt élni, ha futja ragaszkodásból. Hadd idézzem ismét a szentírást: a szeretet hosszútűrő, kegyes. De biztos vannak nálam igényesebbek, akik ilyenkor már tudják: a Heineken marad, megisszuk a gagyit, aztán soseviszlát.

Hát így járhat az ember, ha lelapul a haja. Dőre azonban, aki azt hiszi, egy kevés zselével megúszhatja, hogy elmaradott gyíkembernek nézzék a kortársai. Mert mi van, ha a célszemély már elfogadta a meghívást – csuda finom házias zacskóslevesre –, de egyenesen a fürdőszobába rúgtat, hogy megnézze, mitől is nem lapul le. És ne adj’ isten! szimpla halványsárga vagy barna flakont talál. Menten levonja a következtetést: nem trendi. Mondják ugyanis a Sunsilk reklámban, hogy „most trendi, kék flakonnal”. És itt porlik el a biztosíték. Mert rendben, hogy a nyilvánosan látható öltözék kiegészítők – a mobil, a sapka, a csizma meg a napszemüveg – legyenek „trendik”. De hogy a flakon, ami rendeltetése szerint a fürdőszoba egy csöndes zugában székel, az trendi legyen – hát az nem normális kívánság, és a Normális Lelapuló Magyarország nevében visszautasítom. És cselekedjétek ezt az emlékezetemre, vagy legalább saját józan eszetekért.

hirdetés
Hozzászólások (11 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Leegyszerűsíted a dolgot, az IQ és a külsőségek hangsúlyozásának mértéke között nincs szükségszerűen fordított arányosság, sokkal inkább az ego
fejlettségével, az önbizalom fokával lehetne párba állítani.
Kétségbeesetten kapaszkodunk azokba a termékekbe, amelyek vélt vagy
valós hiányosságainkat ígérik pótolni, és minden kornak megvan a maga trendje - fitneszmüzli a karcsúságért (34-es méret feletti nők lehetőleg ne is mutatkozzanak
nyilvánosan), a fogkrém 12-féle, a orális zónát érintő
problémára nyújt megoldást, tisztasági betét is van feketében/fehérben,
(a színskála bővítése a két pólus közt pusztán eme piaci rés felismerésének függvénye) - és persze terméken belül is megvalósul a precíz szegmentáció,
alsó, közép és prémium kategória, az vagy, amit vásárolsz...

#
Szerintem azok, akikből élnek az említett cégek, jobb, ha sminkelik magukat, legalább le vannak foglalva és addig sem beszélnek :-). az ilyen emberkéknek pedig megvan ám a
párjuk, akikkel jól kiegészítik egymást : kopasz, izmos, rosszarcú, barna, női - szerű egyujjas papucsban és fehér halásznadrágban, hasonló agyi kapacitással.
Egymásnak vannak teremtve. Mindent arra költenek, hogy látsszanak valakinek, bármi áron.
A gyerekek viszont tényleg aggasztóak: mini MR és Miss ......-k, teljesen lemásolva a nagyokat, pincsitől kezdve, percingeken keresztül... 13-évesen is.
#
Egyetértek. Szerintem 100 év múlva körberöhögnek minket, hogy 5 centis műanyag körmöket ragasztgattunk magunkra, meg átfúrtuk a nyelvünket, tetkókat csináltattunk
stb. Sok hülyeséget csinálnak az emberek a testükkel. Mindig is ilyenek voltunk.
Különben szerintem egy normális nő annyira készíti ki magát egy randira, hogy azért ha lemosná a mázat, akkor is felismerhető legyen, és nem hord hülye frizurákat.
#
a pipereszkedes nem modern talamany, mar egyiptomban is festettek magukat a nok, sot a ferfiak is.
vannak a tetszesi vagynak szelsosegesebb formai is, koponyatorzitas, vagy a nyak rezkarikakkal valo megnyujtasa.
melyen emberi lehet ez a kesztetes. szerintem mindenkiben el valamilyen idealtipus az ellenkezo nemrol es persze a sajatjarol is. ez a kepet lehet manipulalni.
a sminkeles gyokere, talan, a torzsi festes lehet, amely az egyuve tartozast fejezte ki. de lehet, hogy tevedek.
#
No igen, és mit jelent okosnak, szépnek vagy ápoltnak lenni. Mindenesetre az is kiderült, hogy vallásosnak, magányosnak vagy éppen konzervatívnak lenni nem túl
"bejövős".

Amúgy a kérdést kissé indirekt módon tettük fel, és úgy szólt, hogy ha filmet készítene, akkor a főhősét és hősnőjét milyen tulajdonságokkal ruházná fel? 6
tulajdonságot választhattak nemek szerint.
#
"Vajon miért gondolják így? És vajon kik a példaképeik?"

Vagy kinek akartak megfelelni a válaszokkal? :-/
#
Öhm... lehet sztrájkolni is! Én pl. már rég nem keresem a dúsított szempillájú és tetovált szemöldökű (plázákban oly gyakorta felbukkanó) hölgyikék tekintetét.
Ugyanakkor sok nénit faggattam már arról, hogy miért fontos számukra ennyire a külcsíny? Egyéni kutatásaim során arra kellett rádöbbennem, hogy a legtöbb tupírozott
virágszál leginkább önmagának (!) akar tetszeni, és -kissé nárcisztikus módon- azt a hosszadalmasnak nevezett előkészületi procedúrát kedveli az egészben a
legjobban. Bizony, a hölgyek nagy része számára ez teljesen terészetes és megszokott. Erre a legjobb bizonyíték az, amikor a már jócskán koros, de mégis sminktől
súlyos arcú nagyikat látjuk az utcán. Más kérdés, hogy nálam egy műkörmös csinibaba nem rúghat labdába, de ahogy a nőkkel elhitették, hogy ettől lesznek vonzóak, a
férfiak jelentős hányadával is elhitték, hogy azok a lányok az igaziak, akik nem nélkülözik a különböző kozmetikai termékek használatát. És bizony, a mai trendi
szépséget valahogy így számolhatjuk ki: az egy négyzetcentiméterre jutó kozmetikai anyag tömege. - persze azért a genetikai adottságok is fontosak

Egyébként fél évvel ezelőtt készítettem 1 kutatást gimisekkel (148 db) és (többek között azt is) megpróbáltam kideríteni, hogy számukra melyek a legfontosabb
emberi tulajdonságok. 30 tulajdonság közül választhattak. Ime a top 3 - sorrendben: okos, szép, ápolt. Vajon miért gondolják így? És vajon kik a példaképeik?
#
Azért más a f2f, mint a net :)
#
Ezt pont ezzel a usernévvel kérdezed? :-))
#
Nem lenne egyszerűbb az embernek magát adni? Vagy az nem trendi?
#
A férfiaknak FOGALMUK sincs arról a gyötrelmes procedúráról, amin a nõk
keresztülmennek egy ígéretes randi reményében - a kozmetikai cégek
pedig ujjongva dörzsölik a markukat, mert igen, sikerült elhitetniük az
emberiség kettes személyi számmal kezdõdõ felérõl, hogy csak akkor lehet esélyük, ha a megfelelõ image-û (jesszus, ezt tényleg így kell
írni???), csomagolású terméket használva hangsúlyozzák bájaikat és kendõzik hibáikat. 82%-kal dúsabb és 67%-kal vastagabb szempillák (72 nõ részvételével
tesztelve, tessék figyelni, reprezentatív minta!?), telt és csillogó ajkak, narancsbõrmentes fenék, szõrtelen lábak - röpke kétórás rákészülés, hogy
csúcsformánkat mutassuk, aztán ha összejön a dolog, a rettegés, hogy mi lesz másnap, a reggeli fényben, párnagyûrte arccal, karikás szemmel, koponyánkra tapadt
vékonyszálú hajunkkal, amin már semmilyen szanszilk nem segít, hogy a leheletünket ne is említsük...

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés