Levendel Ádám
2012-03-08
„Ő a megközelíthetetlen öreg, egy karizmatikus ember, akinek nem lehetett ellentmondani” – beszélt róla egy ügynökségi vezető, hozzátéve, hogy az ókorban biztos helye lett volna a vének tanácsában. Gyakran szerepelt a médiában, és egyértelműen a baloldal szellemi holdudvarába sorolják, egy darabig közös tanácsadócéget működtetett például Szigetváry Viktorral, Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon egykori bizalmi emberével.
Jelentős szerepe volt a Szonda sikersztorijában, a magas forgalom elérésében. Jó érzékkel vette észre, hogy a cég fő tevékenységi körét már korán, 1992-től főképp a piackutatásra kell felépíteni, annak ellenére, hogy a legnagyobb visszhangot mindig a politikai közvélemény-kutatások keltették. 2009-ben az addigi tulajdonosokat kivásárolták, azóta nem aktív. Egyes vélemények szerint neki pont időben sikerült kilépni, nem egy öreg focista, aki még mindig megpróbál futni, bár nem megy neki.
| Mit tanulhatunk tőle? |
|
Hogyan kell befolyásos piackutató céget építeni. |
2000 és 2006 között a Magyar Reklámszövetség elnöke, további két évig pedig elnökségi tag volt. Rengeteg szakmai konferencián szerepelt előadóként a 90-es és 2000-es években, és nagyszámú szakkönyv megírásában, lektorálásában, szerkesztésében vett részt. Egyike a GKI Gazdaságkutató tulajdonosainak.
Fülöp István

