Lökött animációs sorozatot készített a Mol
Augusztus közepén jelent meg a Mol egy új reklámfilmje, amely animációs technikával meséli el egy üveg használt sütőolaj elszállításának nem mindennapi történetét. Akkor a szerkesztőség egy része fanyalgott kissé, és feltettünk néhány kérdést a készítőknek. Azóta megérkezett a második film, amin én személy szerint felnevettem.
Mert hát van abban valami legőszintébb értelemben véve abszurd viccesség, amikor egy szárnyakkal rendelkező, fáradt sütőolajjal töltött befőttesüveg megpróbál kitörni a kalitkából, hogy csatlakozhasson a telelni délre vonuló vándorludakhoz.
Az pedig csak hab a tortán, hogy a készítők olyan apróságokra is figyeltek, mint a kalitka mellett álló polc, ahol olyan könyvek sorakoznak, amelyek valamilyen módon kapcsolódnak a meneküléshez, bezártsághoz, elvágyódáshoz, mint az 1984 vagy a Monte Christo grófja.

A korábbi fanyalgásunk ellenére az első filmet is megnézték több mint százezren, és most visszanézve azt is szórakoztatónak találom. Nem hivatalos információk szerint pedig lesz még újabb epizódja is a sorozatnak.
A reklámokat a Greenroom készítette, és az alkotók között van az a Murányi Kristóf is, akinek a grafikái (például a sertésmájkrémes doboz szélén egyensúlyozó cigi) év elején bejárták az internet magyar nyelvű szegletét és akivel ezután interjút is készítettünk.
A készítőknek feltett kérdéseinkre a következő válaszokat kaptuk:
Kampánycél
Az emberek talán mára már tisztában vannak vele, hogy dőreség a sütés után megmaradt olajat a csatornába önteni. Ahelyett azonban, hogy a haszontalan anyag a megfelelő újrahasznosító helyre kerülne, inkább tartós maradásra rendezkedik be a gazdátlan befőttes- és üdítősüvegeinkben. A kampány egy kis lökést szeretne adni azoknak, akik már lelkiismeretesen összegyűjtötték, mégis napról- napra halogatják a MOL kúthoz való visszavitelt.
Kreatív ötlet
Vajon mire gondolunk, mikor hagyjuk hogy ez a zavaros, sárga, kissé gusztustalan szobadísz lassan az életünk részévé váljon? Talán valahol mélyen arra számítunk, hogy mire hazaérünk, észrevétlenül diffundál a semmibe, vagy netán magával ragadja egy elszabadult musztángcsorda? Nos... az életben mindenre van esély. Legfeljebb nagyon nagyon-nagyon kicsi. Éppen ezért ne építsünk arra a bizonyos 0,000000001 százalékra, hanem inkább vigyük vissza mi magunk azt a fránya sütőolajat.
Alkotók |
Ügynökség: Greenroom Kreatívigazgató: Vida Gusztáv Kreatív csapatvezető: Jávor Bence Art directorok: Murányi Kristóf, Huszár László Aminációs director: Mendrei Miklós Szövegírók: Tóth Adorján, Farkas Dávid Account: Pomozi Bernadett Studio: Umbrella |