hirdetés
hirdetés
hirdetés

Magyarok a Top 100-ban

Növekvő napilappiac a fejlődő országokban

Az olvasók számának növekedéséből nem következik automatikusan a hirdetési bevételek emelkedése – állítja a Campaign elemzője. Bár kijelenthető, hogy mindent öszszeszámolva a világon egyre nagyobb piacokat hódítanak meg a napilapok, ez csakis a fejlődő országoknak köszönhető.
hirdetés
Két magyar vonatkozása van a Campaign Top 100-as listájának: a vezető európai napilapok közé két újságnak sikerült bekerülnie. A Metro 281 ezres példányszámával a 64. helyen, a Népszabadság pedig 200 ezerrel a 91. helyen áll a rangsorban. A kelet-közép-európai régióból a legelőkelőbb helyezést a cseh Mlada Fronta DNES-nek vívta ki magának a 42-es sorszámmal.

Általánosságban elmondható, hogy nő a napilapok összpéldányszáma a világon a Campaign adatai szerint, és ugyanez igaz hosszú távon a választékra is. 1997 és 2001 között az összpéldányszám 4,8 százalékkal, a választék pedig 8,2 százalékkal nőtt. A növekedés szinte teljes mértékben a fejlődő világban ment végbe. A fejlett gazdaságban, mint például Japánban, az Egyesült Államokban és az Európai Unióban mindennek épp az ellenkezője történt: a példányszám és a választék csökkent. Ez a trend már évek óta nyilvánvaló. A fejlődő piacokon a népesség növekedése, a műveltségi szint és az életminőség javulása mind az olvasók számának emelkedéséhez vezetett, miközben a fejlett piacokon a fiatalok egyre inkább más médiából – a televízióból vagy az internetről – szerzik meg az információkat és a híreket.

A napilapok átlag példányszáma 676 400-os értékkel a világon Japánban a legnagyobb. A második legmagasabb átlagot. Thaiföldön tartják nyilván, de még ott is csak a fele az összeg a Japánra jellemzőnek. A világon az átlag példányszám 72 ezer, ami nagyjából megegyezik az EU országaiban mérttel. Az USA-ban ugyanennek körülbelül a fele a jellemző. A világ két legjelentősebb gazdasága majdhogynem a spektrum két végén áll, tehát nincs közvetlen összefüggés az ország gazdaságának mérete és újságjainak átlagpéldányszáma között. Ehelyett úgy tűnik, hogy inkább a szokások dominálnak: néhány helyen az olvasók a nagy országos napilapokból szeretik megtudni a híreket, míg máshol inkább a kis újságokból tájékozódnak a helyi érintettségük miatt.

A Zenith Optimedia Group folyamatosan méri a napilapok reklámbevételeit 57 országban. Ebből a szempontból az utóbbi időben a legrosszabb év 2001 volt, amikor 4,1 százalékkal, illetve az infláció mértékét nem számítva 7,2 százalékkal csökkent az összeg egyik évről a másikra.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés