hirdetés
hirdetés

Makkay János a Laboratory cégvezetője

2010-11-02

Szénássy Alex, a Laboratory csoport társtulajdonosa a Heineken távozó marketingigazgatóját kérte fel a cég vezetésére, aki január elsejével kezd az új helyen.

Makkay János
Makkay János

Makkay János szinte pontosan egy évvel ezelőtt, tavaly októberben lett a Heineken marketingigazgatója, előtte tizenhét éven át volt az Unilever munkatársa.

Marketingvezetőként olyan márkákért volt felelős, mint a Dove, a Domestos, az Axe, a Rexona, a Signal vagy a Baba, amely a legnagyobb kozmetikai márkává vált keze alatt Magyarországon. Évekig vezette a Unilever Central Europe vállalat vegyi-kozmetikai marketingrészlegét, amely hat országot ölelt fel. Az Axe, a Rexona és a Dove segítségével mind a hat országban piacvezető szerephez segítette az Unilevert a dezodorkategóriában.

A Heineken Magyarországnál marketingigazgatói időszaka alatt piacvezetővé vált a Soproni márka, miközben a Heineken és a Gösser márkák is növekvő piaci részesedést könyvelhettek el.

Szénássy Alex, a Laboratory csoport társtulajdonosa, aki eddig egy személyben végezte el az ügyvezetői és a kreatívigazgatói feladatokat, elmondta, azt szeretné, hogy az ügynökség továbbra is iránymutató legyen a hazai reklámpiacon, és ehhez olyan szakértő bevonására volt szükség, akinek szemléletmódja és tapasztalata hozzátesz ahhoz a kreatív energiához, ami a Laboratoryban eddig is megvolt.

„Jánossal már sokszor dolgoztunk együtt, például régebben a Baba márkán, majd a Heinekenen is. Egy nagyon lelkes és tájékozott szakember” – kommentálta a váltást Szénássy. Arról, hogy mit várnak el az új cégvezetőtől, egyelőre csak annyit mondott, tervezik újabb egységek felállítását, de erről részletesebben csak egy hónap múlva nyilatkoznak majd, amikor Makkay teljesen megismerte az ügynökség projektjeit és az operatív feladatokat. Szénássy Alex kreatívigazgató társával, Haszon Sándorral a jövőben inkább a kreatív feladatokra koncentrál.

Az ügynökséget Szénássyval közösen alapító Georgi Georgiev szeptemberben kiszállt a cégből. Szénássy mellé kisebbségi tulajdonostársként Daróczi Ottó lépett be, aki továbbra is a cégcsoport jogi tanácsadási feladatait látja el.

 

Makkay János
2011. januártól: Laboratory csoport, cégvezető
2009. szeptembertől: Heineken, marketingigazgató
2007 – 2009: Unilever, közép-európai marketingigazgató
1999 – 2007: Unilever Hungary Group, kategóriamenedzser, majd marketingmenedzser
1996 – 1999: Lever France, európai brandmenedzser
1992 – 1996: Unilever, piacelemző asszisztens, menedzser, brandmenedzser, brand group menedzser
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés