hirdetés
hirdetés
hirdetés

Már egy YouTube-csatornával is kábeltévés elérést hozunk

A Special Effects Media a YouTube egyik Multi Channel Network (MCN) partnere. Ez egy különleges partneri státusz a Google-lel, az ebben működő cégek (Magyarországon néhány ilyen partnercég van) a videómegosztó csatornáival, tartalomtulajdonosokkal és tartalom-előállítókkal állnak szerződéses kapcsolatban. Egyedi jogosítványaik révén jobban tudják védeni a tartalmak szerzői jogait, YouTube Certified minősítésük által szerzett ismereteikkel segítik a csatornák nézettségépítését, illetve szponzori lehetőségeket hoznak nekik. 

Beszélgetés Szabó Gergővel, a Special Effects Media alapító-ügyvezetőjével.

hirdetés

Mitől lesz érdekes nektek egy YouTube-csatorna?

140 körüli csatornánk van, és ezeken keresztül a videómegtekintések száma körülbelül havi ötvenmillió. Azt gondoljuk, hogy ez a legnagyobb magyar nyelvű, hirdetőbarát videógyűjtemény egyben. A szervező elv, hogy milyen típusú csatornákkal szeretnénk együtt dolgozni, pusztán annyi, hogy hirdetőbarát legyen a tartalom. Képben nem kell tévéprodukciós minőséget hozni, de fontos, hogy miként tudja megszólítani a nézőit. Ez egy új platform, itt mások az nézői igények.

Ezen belül specializálódtatok valamilyen témára?

Nagyon tág az a csatornapartner-portfólió, amivel dolgozunk. Az egyik csoport az a hagyományos médiaháttérrel rendelkező cégeknek a YouTube-jelenléte (hírportálok, tévécsatornák, sportszervezetek), de a forgalmunk nagyobb részét videós srácok, lányok adják. Közülük a legnagyobbakat nyugodtan lehet YouTube-sztároknak hívni: a legnagyobb magyar nyelvű ilyen csatorna, a Dancsó Péter által készített Videómánia a napokban lépte át az ötszázezer feliratkozót. Minden egyes feltöltött anyagát három-ötszázezren nézik meg. Mi erről már azt szeretjük kommunikálni − nyilván ez kicsit az alma összehasonlítása a körtével, de mégis igaz –, hogy ezek könnyedén kábeltévéelérés méretek.

Ki a legidősebb youtube-os nálatok?

Lassan 30 évesek az idősebbek, ők tipikusan a legprofibbak is, mint Pamkutya, JustVidman, aztán az AFK Légió nevű utazós csatornát létrehozó Szirmai Gergő, vagy Dancsó Péter. A legfiatalabb talán a Főzős Ádi, aki 15 éves, vele teljesen a nulláról kezdtünk el dolgozni, az egész csatornáját együtt alkottuk meg.

Kik a nézői a YouTube-videós csatornáitoknak?

A tipikus, klasszikus, srácok által gyártott csatornákon 60-70 százalék körüli a férfi nézők aránya. Népszerű tévhit, hogy ezeket csak a tinédzserek nézik. Dancsó Péter például a 18−24-es korosztályban a legerősebb, a 25−35 év közöttiek a második, míg a 18 év alattiak aránya a nézettségben csak 12-13 százalékos, tehát a valódi tinik csak kis számban nézik. A platformra nagy összességben egyelőre a férfi nézők dominanciája jellemző. És itt felmerül viszont a kérdés, hogy akkor ez ok vagy okozat: a lányok nem néznek ilyesmit, vagy nincs elég nekik szóló tartalom? Szerintem ez utóbbi. A lányok is jelen vannak, csak vannak tartalomtípusok, amelyek őket jobban érdeklik, és egyelőre kevésbé vannak kiszolgálva. A beauty-, sminkes csatornáknak természetesen 80-90 százalék fölötti arányban ők a nézői. A legnépszerűbbek ezek közül is bőven százezer feliratkozó felett járnak. Közülük megemlíteném FollowAnnát vagy Viszkok Fruzsit, akik már nem is feltétlenül beauty, hanem inkább lifestyle csatornát hoztak létre. De a lányokat nem csak ezek érdeklik. Csecse Attilának több mint száztízezer feliratkozója van, és nála kisebbségben vannak a fiú nézők. Ő egyébként korábban könyvekkel foglalkozott, csak az utóbbi időben váltott általánosabb tematikára.

Mi a következő célkitűzése a Special Effects Mediának?

Rövid távon a tartalomba integrált hirdetői megjelenésekre fókuszálunk. Már több mit egy éve szervezünk partnereinkhez szponzorációs, termékelhelyezéses együttműködéseket, dolgoztunk egy sor világszerte ismert branddel. A következő lépésünk a GOsnap elindítása, ami egy olyan online platform, ahol a közösségi média sztárjai és a márkák kapcsolatba léphetnek egymással. A GOsnapet a svéd Splay Networks üzemelteti, velük együttműködési szerződést kötöttünk. A platformra egyik oldalról regisztrálhatnak a nagy YouTube, Twitter vagy Instagram követőbázissal rendelkező véleményvezérek, a másik oldalról meg jelentkezhetnek a brandek egy-egy brieffel. Ez utóbbiakra nem kötelező reagálni, de ha a véleményvezér úgy gondolja, hogy az illik hozzá, és be tudja illeszteni a saját tartalomstratégiájába, akkor létrejöhet az üzlet. Egyszerű dolgokra kell gondolni: a brief sokszor csak annyi, hogy például egy gyorséttermi lánc egymillió Instagram-elérést szeretne azzal, hogy az új ízű fagyijával készít a véleményvezér egy szelfit. A bonyolultabb kampánymenedzsmentet megkívánó feladatokat pedig továbbra is mi látjuk el manuálisan. Mi a magyar jelenlétet működtetjük, de a rendszer bármely pontjáról tíz országból, több mint ezerhétszáz social influencer kapcsolható be, tehát így Európában összességében több mint 220 millió ember érhető el. Ez az MCN-nel együtt hatalmas piac, és ezen szeretnénk a legjobb következő generációs médiacég lenni, az, amelyik a Z és az Y generáció tagjait a leginkább meg tudja szólítani.

Névjegy: Szabó Gergő - digitális média és online videó szakértő 

A Special Effects Mediát 2013-ban Müller Péter befektetővel alapította. Előtte nagy nemzetközi tévétársaságoknál, az HBO-nál, a Walt Disney-nél és Sony Pictures Televisonnél dolgozott, utóbbinak három évig a digitális média igazgatója volt Londonban. Pozíciójából rálátott a YouTube-partnercégek világára is, végül ennek az üzleti modellnek a megvalósítása miatt jött haza.

A cikk eredetileg a Kreatív májusi számában jelent meg. 

Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés