hirdetés
hirdetés

Márkakampány - kilépők, belépők

2005-02-08
Az idei márkakampányban nem látható a Koronás Cukor és a Baba szappan óriásplakátja, viszont a reklámhadjárathoz csatlakozott a tavaly aktívan hirdető Szentkirályi Ásványvíz és a Sió-Eckes.
A Magyar Márkaszövetség hatéves reklámkampánya februárban indult, és most is a márkák megbízhatóságára kívánja felhívni a fogyasztók figyelmét. A kampányra szánt összeg az elmúlt években egyre csökkent: a 2003-as félmilliárd forint után tavaly listaáron 350 millió forintba került a reklámhadjárat, idén pedig a büdzsé 300 millióra csökkent.

A tavalyi és az idei résztvevők nagy része megegyezik: a kommunikációban idén nem vesz részt a Koronás Cukrot gyártó Argana és az Unilever, viszont beszállt a kampányba a Szentkirályi és a Sió-Eckes. További szereplő a Beiersdorf, a Bunge, a Gyermely, a Henkel, a Masterfoods, a Nestlé, a Procter & Gamble és a Sara Lee.

A kampány ismét tíz jól ismert, márkás terméket sorakoztat fel 2400 óriásplakáton és sajtóhirdetésekben. A reklámok a fogyasztói bizalom és elégedettség fontosságát hangsúlyozzák, amit a gyártói márkák jobb minősége és megbízhatósága garantál. A kreatívanyagot ismét a bécsi Demner, Merlicek & Bergmann reklámügynökség és a TBWA Budapest készítette, a médiafeladatokat az OMD Hungary intézte.

Piackutatók szerint a magyar fogyasztók legfontosabb vásárlási szempontja az ár, csak ezután következik a minőség, a kényelem, a választék és a termékek egészségre gyakorolt hatása. Felmérések szerint az egy bizonyos márkát kedvelő fogyasztók 21 százalékos számaránya hazánkban a legalacsonyabb, szemben a 38 százalékos regionális átlaggal. A GfK Piackutató Intézet friss felmérése szerint az akciók, árpromóciók szerepe is egyre fontosabbá válik, hiszen 1999-től napjainkig a rendszeresen akciós terméket vásárlók száma 35 százalékról 44 százalékra emelkedett.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés